Stel je kat wilt niet mee naar de dierenarts al probeer je het heel erg wat kan je dan doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/bange-kat-dierenarts-brengen.105967

Antwoorden (5)

Je kan de dierenarts vragen om naar jou toe te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks, ik heb veel katten gehad maar geen een vond het leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verteld het tgh niet tegen hem? xd gwn in kattenkoffertje doen en meenemen dierenartsen weten hoe ze ermee om moeten gaan. Als hij niet in koffertje wil kanj er een kopen met een open bovenkant is er handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is verstandig het reismandje gewoon altijd in de kamer te hebben staan.
eventueel kan je er wat feliway inspuiten.
het makkelijkste is het als je de mand zodanig neerzet, dat de opening naar boven steekt.
als je alleen bent, zet de mand dan min of meer klem in een hoek.
verder de kat nooit met de kop eerst in het mandje duwen, maar met de achterkant vooruit.

lukt het je echt niet, dan kan de dierenambulance hulp bieden.
zij zijn gewend een kat snel en veilig te vangen.

een andere optie zou kunnen zijn om je kat in overleg met de dierenarts iets rustgevends toe te dienen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
die truc met mandje rechtop zetten werkt echt goed. Ik had dit op Animal Planet eens gezien en het werkte perfect bij onze kat.
Rieneke1
13 jaar geleden
bestaan die rieten mandjes nog dan?
heb ze al lang niet meer gezien.
idd rotdingen, ook omdat de sluiting niet echt betrouwbaar is.
Kimath
13 jaar geleden
@Cica: wat zijn die katten van jou makkelijk :)
Je kan de kat trainen voor een bezoekje aan de dierenarts!

http://www.kattengedragstherapie.nl/ en dan even kijken bij tips, reismand. Succes!