Kunnen eenden snavels(mannelijke) ook blauw zijn?

Wij hebben in onze polder namelijk een jongens eend met een blauwe snavel en ik weet niet of dat heel erg bijzonder is ofzow

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Ja dat kan,de Rosse Stekelstaart,een kleine eendensoort,heeft een blauwe snavel,althans het mannetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk de gewone groen blauwe bruine meestvoorkomende eend (leuk fototje trouwens :D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien met z'n snavel tussen de deur gezeten?
dat is best wel bijzonder voor een gewone wilde eend.
er bestaan vele andere eendensoorten met blauwe snavels.
mogelijk betreft dit een kruising?
Rieneke1