Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gekleurde schubben bij mijn baardagaam? Help!

Mijn baardagaam José van 2,5 jaar oud heeft een paar oranje gekleurde schubben op z'n buik.
Zover ik weet heeft hij dit nooit eerder gehad, en het ziet er niet ernstig uit, maar ik vond het wel raar en daarom besloot ik om het even na te vragen. Voor de rest is hij zeer levendig en ziet er gezond uit, maar ik maak me er wel een beetje druk om.

Wat is dit?

Alvast bedankt!

Zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Baardagaamen verkleuren regelmatig . Hoort o.a. bij het paargedraag . Dat doen ze om het vrouwtje te imponeren. Ook als ze kwaad zijn of opgewonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baardagamen veranderen niet van kleur..
En als ze kwaad of dominant worden word alleen de baard zwart.
Ze kunnen alleen iets donkerde of lichter worden maar dat komt door de vervelling
is het een mannetje of een vrouwtje? ik heb ook 2 baardagamen gehad en volgens mij komt dat voor bij het mannetje als je het echt niet vertrouwd vraag je het even bij je dierenarts,(als je die heb) of bij de winkel waar je hem gekocht heb, daar weten ze het vast wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mannetje van 2,5 jaar oud. In de reactie hierboven werd gezegd dat het bij het paargedrag hoort, maar ik weet het niet zeker.
Ik ben zelf fokker van Baardagamen.
En deze verkleuring kan komen doordat de voorouders van deze baardagaam verschillende kleuren hebben en vandaar deze combinatie komt.
Ik heb dat ook heel vaak dan is het wildkleurig en dat zitten er toch nog een paar rode of oranje vlekjes tussen.
Maar dit is heel normaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding