Waarom durft mijn kat mij geen kopjes te geven?

Hij vind het niet zo fijn om tegen mijn gezicht een kopje te geven. Hij doet het wel tegen mijn benen, meubels enz. Maar als ik met mn hoofd te dicht in de buurt kom wend ie zich af. Maar zo heel af en toe durft ie het met de bovenkant of zijkant van zn nek (als ik te lang achter de computer zit)
Het gekke is dat de ouders er totaal geen moeite mee hadden. Zijn vader was er zelfs gek op, die deed bijna niks anders

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

bedenk dat kopjes geven niet, zoals vaak wordt gedacht, betekent dat je kat je enorm aardig vindt.
de kat leeft in een wereld van geuren, en geeft kopjes om zijn geur te mengen met de geur van de persoon of het object waar hij kopjes tegen geeft.
zo creeert hij een heerlijk vertrouwde groepsgeur.
hoe onzekerder de kat zich voelt, hoe meer kopjes hij zal geven links en rechts.

maar dat is natuurlijk geen antwoord waarom de kat jouw gezicht geen kopjes geeft.
vermoedelijk is dat net iets te close voor hem, en vindt hij het eng om zo nabij te zijn.
wat karakter betreft kan je katten grofweg verdelen in ondernemende zelfstandige katten, lakonieke katten , en timide exemplaren.
kan het zijn dat jouw kat in de laatste categorie past?
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt bart.
goeie avatar!

Andere antwoorden (3)

Omdat hij bang is en katten houden daar niet van pAs op als een kat iets
Niet fijn vind gaat ie bijten'n
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kat aankijkt steeds even je ogen dicht doen, je zal zien dat de kat antwoord met ook de ogen dicht te doen, dan voelt een kat zich veilig, is te proberen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oudste kat doet hetzelfde, geeft kopjes alleen niet tegen mijn gezicht. Is net zoals er al gezegd werd waarschijnlijk te close. Mijn andere poes die geeft me wel tegen mn gezicht kopjes en zelfs likjes. Ik zou me er niet druk om maken.