Grootste hond van de wereld

Meerdere honden zijn bekend geworden doordat zij in het Guinness Book of World Records terecht zijn gekomen als de grootste hond ter wereld.

Zorba
Zorba was ooit de ambassadeur van Pedigree. Zij is nog steeds recordhouder van de grootste en langste hond.

Zij staat niet meer in het Guinness Book of Records, omdat zij inmiddels is overleden, maar tot op heden is er geen hond geweest die groter was als zij. Zorba was een Engelse Mastiff.

In 1989 was zij, op 8 jarige leeftijd, de grootste hond ter wereld met een gewicht 156 kilo en een lengte (van neus naar staart) van 2 meter 40. Haar schofthoogte was 94 cm. Zorba was hiermee ongeveer net zo groot als een forse ezel.

Zorba haar officiele naam was Aicama Zorba of La-Susa. Haar trotse eigenaar was Chris Eraclides uit Londen, Engeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waar staat vermeld dat het een vrouw(tje) was?
Amadea
13 jaar geleden
In alle berichten over deze hond wordt het mannelijk voornaamwoord gebruikt.

Andere antwoorden (2)

dit is GIANT GEORGE .... de grootste hond van de wereld op dit moment.

ik dacht dat hij 160 kilo is .........

ik zelf heb er een van 60 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke foto!.. van de meeste rashonden weten ze altijd te vertellen waar ze vroeger voor gefokt werden, waar is deze voor opgeleid als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je deense doggen ?? ze zeggen als erf hond en familie hond .
maar alle deense doggen die ik ken zijn meestal niet zo dapper en waakzaam , wel groot en zeer lief maar ik vind ze altijd een beetje klungelig ......zoals scooby doo en pluto
Giant George is momenteel dan wel de grootste hond, maar met zijn ongeveer 115 kilo (250 pound) lang niet de zwaarste.
Hercules is een Engelse mastiff die bijna 128 kilo (282 pound) weegt.
Maar de allerzwaarste hond in de geschiedenis was Zorba, ook een Engelse mastiff. Hij woog ruim 155 kilo (343 lbs).
Amadea