Wat is er te doen aan een zieke zijdehoen haan?

hallo ik ben ellen en heb een dringende vraag ik heb een zijdehoen haan ik had hem toen die 2weken was hij is heel tam slaap op de bank en lig op een kussen hij is er nu 5 een schat van een haan ik had nooit verwacht dat je zo gek kan zijn op een haan hij is me alles maar nou is hij ziek ben twee keer naar een dieren arts geweest en hun weten niet wat hij heeftde eerste keer kreeg ik doxoral aqua drops toen na een week nog niet goed ik weer naar een andere dierenarts daar heeft hij een pretnison prik gekregen en moest die doxoral door geven hij eet niet zelf moet hem dwangvoeren en hij lig de hele dag met zijn kop in zijn kruis een draainek denk ik en slaap de hele dag als ik zijn kopje optil kan hij hem even goed houden maar dan gaat hij weer naar beneden en hij word erg mager
ik weeg hem maar hij kom wel bij wie kan mij raad geven alvast hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Helaas, als twee dierenartsen al niet weten wat hem scheelt en hem niet kunnen helpen, dan kan je ook niet verwachten dat de gebruikers hier met een wondermiddel komen.
Het enige wat je nog kan doen is rondbellen om te vragen of er een dierenarts in de buurt is die gespecialiseerd is in kippen. Misschien dat die nog iets kan. Maar het klinkt als een aflopende zaak.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien een kip erbij zetten (als ie beter is dan) zorg voor warmte en probeer opfokvoer voor kuikens te geven of krachtvoer. Alfalfa is ook erg goed er is ook een soort astronautenvoer verkrijgbaar( wordt meestal gegeven aan katten en honden, via dierenarts, maar schijnt meesterlijk te zijn voor oa verzwakte hoenders)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook een zijdehoen gehad met draainek. Ons werd geadviseerd om deze een kwart paracetamol te geven per dag. Net zo lang tot het over is.
Hiermee verdween het probleem. Proberen kan geen kwaad want anders zal je de haan vroeg of laat moeten laten inslapen lijkt me als ie niet meer zelf kan eten en drinken...