Mijn kat knaagt veel aan draden, wat kan ik hier tegen doen of hoe kan draden zoveel mogelijk buiten het bereik van de kat houden?

Ik zit midden in een verbouwing, laminaat moet nog gelegt worden en verven moet ook nog gebeuren.

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Zo een heb ik er ook...
Alles gaat eraan onderdoor: keyboards, muizen, de magnetron, game controllers, gitaarkabels...

Waar het mogelijk is kan je zo'n kunststof "tunnel" gebruiken, speciaal om kabels in weg te binden (te koop bij bouwmarkten; ik weet alleen niet hoe dat heet...) of de kabels langs de muur bevestigen.
Mocht je geen andere optie hebben dan de kabel losjes naar stopcontact of apparaat te laten bungelen, schaf dan tape aan die versterkt is met een laagje metaal in het midden (weer geen flauw idee hoe dat heet, maar wederom een product dat te koop is in elke bouwmarkt).
Draai dit om de kabel heen waar deze bereikbaar is voor de kat, met de plakrand naar buiten, en wrijf het vol met peper.
Misschien dat jouw kat dat lekker vindt, maar de mijne blijft nu bij mijn kabels uit de buurt!

Toegevoegd na 20 uur:
De "kunststof tunnel" waar ik het over had heet blijkbaar een kabelbeschermer.
Ze zijn er in vele verschillende soorten, zoals die op onderstaande afbeeldingen.

En hier zijn ze te koop:

http://shop.conrad.nl/componenten/kabels/kabelbescherming/ribbelbuizen-accessoires/

http://shop.conrad.nl/componenten/kabels/kabelbescherming/spiraalslangen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je bedoelt is een kabelgoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Hippo, volgens mij bedoelt Nyx een soort spiraal, die je om de kabel heen windt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, Moolkeesje.
Een soort kunststof buis of vreemdsoortig kliksysteem om over je kabels heen te trekken om z te beschermen, om te leiden of samen te binden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top, goed antwoord!

Andere antwoorden (3)

Als je kat aan elektrische kabels e.d. knaagt, is dat erg gevaarlijk voor het beestje, voor jou ook trouwens.
Je kan de kabels in plastic pakken, zodat hij er hopelijk niet aan komt. Dat is een kwestie van uitproberen.

De andere optie is de kat tijdelijk apart te zetten in een kamer waar hij nergens aan kan knagen. Niet leuk voor het beest, maar het is altijd nog beter dan dat ie stroom door zich heen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wikkel wat nieuw plastik om de draden en gebruik "get off spray" het is milieu vriendelijk,en t houd je katten op afstand..gebruik nooit peper, dit kan t reukvermogen van je kat behoorlijk beschadigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kabelmanager of kabeleter zoals ze in deze link genoemd worden:

http://www.dataflex-int.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.dataflexstd.tpl&product_id=222&category_id=30&option=com_virtuemart&Itemid=84

Toegevoegd na 3 minuten:
draden in flexibel elektrabuis leggen kan ook, maar minder mooi.
(elektrabuis kan je ook opensnijden/zagen/slijpen, maar hiermee wel oppassen, want scherpe randjes: zowel met je vingers als met kabels opletten)