Heeft er iemand ervaring met een voederautomaat voor een kat?

Mijn kat kan geen eten laten staan, hij eet alles meteen op. Daarom overweeg ik een automatische voederautomaat te kopen, maar twijfel of dit wel goed werkt. Wie heeft hier ervaring mee (positief of negatief)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit wel eens overwogen, specifiek voor als we een nacht wegblijven. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, met het idee: alles kan stuk, en wanneer dat gebeurt, zit de poes met een compleet ontoereikende voorraad brokken.
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je wel eens overwogen een voerbal te gaan gebruiken, en afgeplakte eierdozen en wc rollen om brokjes in te stoppen?
en om de brokjes links en rechts te verstoppen?
zo kan je kat z'n eten "vangen", dit is erg bevredigend voor katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, nee. Hoe werkt zo'n voerbal? En waarmee plak je zo'n eierdoosje of wc-rol dan af, zodat hij er een tijdje lekker zoet mee is , maar het wel open krijgt? Graag je tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch drie keer per dag een hoeveelheid geven? Of deels in porties, en deels in zo'n voerbal. Er zijn er van die kegels met een zwaartepunt, waarbij ze wat moeite moeten doen om de brokjes er uit te krijgen. Ga eens kijken in de dierenwinkel om je te oriënteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maeve: Ja, als ik thuis ben, doe ik dat ook, maar als ik naar mijn werk ben gaat dat niet...
Rieneke1
13 jaar geleden
drie keer per dag is veel te wqeinig voor een kat, die eet tussen de 15 en 20 keer per dag.
voerballen kan je in de dierenwinkel kopen.
ik denk dat je als je googled op: voedselverrijking kat, je heel wat info vindt!

Het beste antwoord

Wij hebben ook zo'n automaat. Die van ons een paar jaar geleden voor rond de 40 euro via duitse website voor huisdier spullen gekocht, helaas geen merknaam of website meer bekend.

die van ons heeft 4 vakjes en kan worden ingesteld op 4 verschillende tijdstippen. Zou zelfs 1x per dag kunnen, dus in theorie voor 4 dagen. Wij gebruiken hem alleen als we een nachtje weg zijn, maar een paar keer per jaar. Eten rond 18:00, snoepje rond 22:00, eten rond 8:00 en snoepjes rond 12:00. Die van ons kun je ook een tekst laten opnemen die hij afspeelt. Die van ons roept dus heel hard de poes met mijn stem, erg lachwekkend. Kat en hond kijken elke keer weer raar op als ik aan de andere kant van het huis zit en dat apparaat begint te roepen!

Echt een aanrader om 24uur van huis te kunnen, gaan wel 4 grote batterijen in en altijd wat reserve in huis hebben. Is altijd leeg als je hem echt nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een kennis gebruikt een voederautomaat.
ze is er tevreden over, ze heeft de pet mate C20.
ze kan daar 2 maaltijden in doen.
er zijn er verschillende in de handel, google maar eens, dan vind je er vast wel een die jouw aanspreekt.