Mijn hondje zwemt sinds haar sterilisatie alleen nog maar met haar voorpoten waardoor ze het vaak niet redt! Weet er iemand wat ik kan doen?

Ze is 4 jaar en is met 1 1/2 jaar geholpen.

Ze loopt en rent wel goed...raar toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Is je hond verder wel actief, of is ze ook voorzichtig met rennen?

Eén hond heeft niet zo'n extreem goed geheugen. Wat de hond wel onthoud is dat bepaalde bewegingen pijn doen. Ook al is dat jaren geleden. Of dat ze kwaad bejegend zijn door iemand. Dit onthoud de hond erg goed...

Wanneer het er op aan zal komen zal de hond ook haar achterpoten gaan gebruiken. Al was het maar om het te overleven...

Ik heb ooit (jaren terug) de fout gemaakt door mijn hond met koud water te douche. Dit onthoud ze nog steeds en ze is dan ook niet de douche in te krijgen. Totdat ze merkt dat het water lekker warm is dan gaat ze er uitgebreid voor staan...

Maar neem de proef op de som en laat de hond eens in de badkuip of zwembadje zwemmen. Dan kun je goed zien, of en wanneer je hond de achterpoten wel gebruikt bij het zwemmen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je laat niet weten of de sterilisatie gisteren was of vorige week. Maar ik zou voorlopig niet laten zwemmen in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de operatie nog niet zo lang geleden heeft plaatsgevonden, kan het gewoon nog wat pijnlijk/trekkerig zijn voor je hondje, en moet je het gewoon nog even de tijd geven.
als dat niet het geval is dan zou ik de dierenarts toch even laten kijken, want ze zou haar pootjes dan gewoon goed moeten kunnen gebruiken.
loopt ze verder wel goed?
Rieneke1
14 jaar geleden
Als je je hond laat zwemmen (in plaats van dat zij zelf het water in springt), is het duidelijk dat ze pijn heeft bij de zwembeweging met de achterpoten.
Tijdje alleen maar wandelen, lijkt me.