Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand ervaring met witte poes

ik heb een witte poes nu was de laatste weken steeds op haar staart aan het bijten ,ik ben naar dierenarts geweest en haar huid op de staart is bruin ,ze hebben wat haren onderzocht maar geen schimmel ,kan iemand mij mischien zeggen wat het kan zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
ze heeft een spuit voor de jeuk gekregen sindsdien zit ze er niet meer aan.het is puur dat bruine huidje is zo vreemd het lijk of het al begin bij de haartjes net op de huid

13 jaar geleden
930
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft een spuit tegen de jeuk gekregen... Helaas geven dierenartsen deze vaak snel en vaak onterecht... Het grote nadeel is dathet een van de grootste veroorzakers is van diabetes bij katten. Hou haar gedrag de komende tijd in de gaten wbt drinken en plassen en indien mogelijk haar bloedsuikerspiegel meten over een tijdje (alleen via bloedonderzoek, fructosaminetest).
luna400
13 jaar geleden
oh ok daar had ik nog niet van gehoord ,ik heb wel iets gelezen over katerstaart noemen ze dat omdat op die plaats hormonen teveel hebben of zoiets dat zou dan met haar baarmoeder te maken hebben ,maar bedankt voor je antwoord ik zal zeker het drinken in de gaten houden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Witte katten zijn over het algemeen wat gevoeliger voor huidproblemen. Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Belangrijk is wel om snel het bijtgedrag te doorbreken. Want soms komt het voor dat de oorzaak van de jeuk/pijn al lang weg is, maar dat het gedrag al zo is ingesleten dat ze er toch mee doorgaat.
Schimmel, parasieten of een allergie zijn vaak geziene oorzaken. Schimmel is het niet. Dus regelmatig ontwormen en ontvlooien om die mogelijke oorzaak uit te sluiten (is sowieso belangrijk). Vlooienallergie komt zeer veel voor. Vlooienbestrijding is dan dus de belangrijkste pijler.