Mijn hond braakt best vaak. Wat kan ik hier aan doen?

Zo'n 1 keer per week braakt mijn hond. Vaak gal.
Nu hoorde ik net dat je dan aardappelschillen kunt geven.
Maar ik heb altijd begrepen dat aardappelen altijd slecht zijn voor honden ongeacht of ze rauw of gekookt zijn.
Wie heeft een goede tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk braakt hij op een lege maag. Misschien moet je hem wat vaker voeren (zijn rantsoen in meerdere porties verdelen). Het kan ook zijn dat hij ander voer moet hebben: geperste brok in plaats van de gangbare, of vers vlees-compleet.
In dit geval zou ik toch even advies vragen aan een voedseldeskundige: dierenarts. Als het vaak voorkomt kunnen ze van gal spugen een ontstoken slokdarm krijgen en dat is geen pretje.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zet hem eens op een rijst met kip dieet. Dat is licht verteerbaar. Het kan nl. dat jouw hond niet tegen bepaalde voedingsstoffen kan in zijn huidige voedsel. Een goede dierenbenodighedenwinkel kan je vaak al adviseren. Mocht het onverhoopt toch aanhouden, raadpleeg dan een dierenarts.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. +1
Mijn honden hadden ook wel eens periodes van spugen,dan kwam er geel schuimig spul uit.Ik zocht dan buiten van dat lange gras op.Dat aten ze dan en was het spugen weer over.Heeft jou hondje niet als hij buiten loopt dat hij dan aan dat gras knabbelt?Dan weet je welk gras ik bedoel.Zelf noem ik het snijgras,want het gebeurt soms dat je een sneetje in je vinger krijgt met plukken.Maar bij twijfel de dierenarts raadplegen hé daan.Maar dat weet je zelf ook wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Muts. Ik weet welk gras je bedoeld. Daarvan gaat ze juist altijd braken wanneer ze dat heeft gehad. Daar gaat ze echt naar op zoek wanneer ze (denk ik) last heeft van buikpijn ofzo.
Maar juist wanneer ze een lege maag heeft braakt ze.
Ik zal het denk ik maar eens voor leggen aan de dierenarts. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muts, bedankt voor je antwoord! +1
Op een vaste tijd eten geven werkt bij onze honden het beste. En zeker geen gras laten eten! Bel anders even naar het telefonisch spreekuur van je dierenarts. Hij/zij kan je gericht vragen stellen over je hond. En een gericht advies verstrekken. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Waarom geen gras laten eten? Dat is het beste braakmiddel voor honden en is natuurlijk gedrag als ze zich niet goed voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist,mijn hondje eet regelmatig gras en ze is al bijna 14 jaar dus zo slecht kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gras eten is goed voor dieren,dan braken ze ook de opgelikte haren uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Ivana, Taurus en Muts52, Ik moet eerlijk zeggen dat de reactie om geen gras te laten eten van mijn vrouw af komt. Zij is een gediplomeerde dierenarts-assistente, en weet waar ze het over heeft. Zij is er zeer stellig over.
Door het (laten) eten van gras(aar) kunnen er ernstige problemen ontstaan. Zie onderstaande link:
http://www.dapnaardenbussum.nl/dapfaqhograsaar.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn honden aten het regelmatig en zijn 13 en 15 en bijna 16 geworden.
ik geloof je wel,maar zo slecht is het nu ook weer niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Muts52, Als je zegt dat het zo slecht niet kan zijn dan heb je de onderstaande link denk ik nog niet bekeken? http://www.dapnaardenbussum.nl/dapfaqhograsaar.html Kijk ook even bij "het verhaal van Lex" onderaan de pagina. Resume: We hebben allebei een beetje gelijk. Het eten van gras is redelijk onschuldig, maar kan in sommige gevallen vervelende gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste DaddyRebel.
Mijn hond eet ook wel eens gras wanneer ze last heeft van buikpijn. Maar ze eet niet de soort gras die beschreven staat in jou artikel, gelukkig niet.
Het gras dat zij eet is breed donker groen gras, zoals Muts beschrijft is haar antwoord.
Wel bedankt voor je antwoord, ik zal nu met andere ogen naar dit soort gras kijken. +1
Naar de dierenarts gaan! En vooral geen tips van niet-deskundigen aannemen over huismiddeltjes waarvan je niet weet of ze niet meer kwaad dan goed doen.

Dat je hond vaak braakt, heeft een oorzaak. Om te weten wat je eraan kan doen, moet je die oorzaak kennen. Daarvoor ga je naar de specialist: de dierenarts. Die kan hopelijk de oorzaak vinden en je advies geven voor wat eraan te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. +1
Dit probleem kan wel eens medisch zijn. Mijn advies is dus kijk eerst wat je DA (dierenarts) er van zegt. Als je DA niets schokkends vind dan zou ik in ieder geval op ander voer overstappen en misschien het over meerdere porties verdelen. Vooral niet overvoeren.

Hoe oud is je hond? Mocht je hond oud zijn dan zou ik overstappen op senioren voer voor honden. Deze is wat makkelijker te verteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wormenkuur geven! En kijk ook eens op hondenvoer.co.nl wellicht wordt je daar ook iets wijzer. Succes!!