Hoe los ik mijn probleem op met 24miauwende katten voor de deur/tuin?

In onze kleine woongebied dus 8huizen en overkant 8huizen het zit zegmaar dicht met een hek en dan elke huis een tuin met hekken. en aan de overkant is er een huis die heeft 21buitenkatten en de buren hebben ook al 3katten, katten en elke dag overdags of 's avonds hoor ik miauwende katten ik word hier zo geschift van dat gewoon letterelijk en figuurlijk ontplof dat irritante vreselijke gemiauw maakt mij heel kwaad ik weet niet waarom maar dan vlieg naar de tuin en wil ik gewoon flessen cola of met bekers gooien.ze poepen en pissen ook al in de tuin als ik ze zie word ik al gek en jaag ze weg.

iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de dierenbescherming 21 katten in 1 huis is niet goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je roland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord roland een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan je een + geven het is een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en trouwens heb ik al de dierenbescherming gebeld, ze hebben een paar maanden geleden 13katten weggehaald en er komen steeds meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om het idee :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog maar een keer bellen en dan zeggen dat ze al eerder katten weg hebben gehaald, zulke mensen horen helemaal geen huisdieren te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nu al 4keer gebeld in totaal 60katten weggehaald dit kan tog niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mens hoort gewoon geen dieren meer te houden, zou verboden moeten worden. Bel dan ook de politie maar, kunnen zij er misschien iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet er 1 kat bij dan is het probleem van 24 miauwende katten opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan zijn het er 25 geworden :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wederom een +, nu voor eucalypje;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) (heb nu en dan een flauwe bui)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad blijven bellen
zoveel katten in 1 huis is niet gezond. dat de dierenbescherming zelf niet af en toe gaan kijken snap ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen zin om elke keer te bellen dit helpt niet echt want binnen paar maanden zijn het er weer 20
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom is het ook een kwestie van volhouden zoals ik al aangaf. BLIJVEN bellen, opschrijven wanneer je belt, met wie etc. dan kan je pas laten weten en ook aantonen dat het structureel is. mocht ze handelen in katten doe me dan een PB. misschien dat we een manier kunnen bedenken om bewijzen of verdenenkingen van handel te verzamelen.
dan mail ik het zo door naar iemand van de LID. ingrijpen kunnen ze niet a la minute, maar het kan wel door gestuurd worden naar de AID voor een bezoekje waar de betreffende buur verhaal kan doen en waar er goed gekeken wordt naar de verzorging, het welzijn en de situatie in het algemeen.
staat er in ieder geval wat op papier waarmee jullie sterker staan bij de volgende klacht.
(maw. je moet kunnen aantonen dat het structureel is, anders kom je geen meter verder..... dus BLIJVEN klagen en melden is wel degelijk van belang)

Het beste antwoord

bedenk allereerst, dat de katten er ook niets aan kunnen doen dat ze kat zijn, en dat ze daar zijn.
neem eens contact op met de dierenbescherming, 21 katten is idd erg veel.
mogelijk dat zij kunnen bemiddelen bij herplaatsing van een aantal van de katten.

verder twijfel ik het hier neer te zetten, maar je klinkt of je aan het eind van je latijn bent.
als ik gelijk heb, ga dan eens langs je huisarts.
sterkte!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verder twijfel ik het hier neer te zetten, maar je klinkt of je aan het eind van je latijn bent. wat bedoel je hier mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je wanhopig bent en bijna gek wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gek worden doe je niet zomaar, maar rieneke probeert denk ik te zeggen dat je erg gestrest overkomt, wat heel begrijpelijk is in zo'n situatie, en dat het verstandig is om langs de huisarts te gaan voordat je gekke dingen gaat doen (zoals bijv. met flessen gooien en nog veel ergere dingen), of helemaal doordraait. Wellicht kan de huisarts ook nog een rol spelen bij het stoppen van de overlast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +
Rieneke1
12 jaar geleden
@vraagjes, ik bedoel het idd zoals paca29 het uitlegt.

Andere antwoorden (7)

Bel de dierenbeschermin of de politie want je mag niet eens zoveel katten hebben tenzij je raskatten fokt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bezitten en fokken is heel wat anders.
verkoop of verhandel je meer dan 20 kittens of katten per jaar moet je je aan wetten en regeltjes houden. landelijke regels zijn er niet over......helaas!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt want hier mag je er hoogstens 5 hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat staat dan in de APV van de gemeente of in je huurcontract en dus niet landelijk bepaald (helaas in sommige gevallen!!)
wettelijk bestaan er in nederland geen bepalingen voor het aantal katten dat iemand mag bezitten.

wat je kan doen met de buren praten.
helpt dit niet, informeer wat de APV van je woonplaats hierover heeft bepaald (per gemeente kunnen er dus andere regels zijn)
is het een huurhuis kan je de woningbouw bellen voor deze overlast.

al zouden je buren honderd katten mogen hebben. het is de wet zo bepaalt dat je huisdier geen overlast mag veroorzaken en de eigenaar ervoor moet zorgen om overlast te voorkomen.

heb je klachten kan je ook de LID bellen voor info, deze weten ook wel wat je bij klachten kan doen.

koffiedik in je tuin want daar houden ze niet van, maar tegen de stembandjes van de katten is helaas niets te doen. over de schutting een fijn net spannen want dat voelt niet fijn aan tere kattepootjes bij het klimmen (wel goed vastzetten natuurlijk zodat het geen gevaar oplevert voor de kat. het beestje kan er immers niets aan doen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel moeilijk om 21 katten overlast te laten voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom ook mijn antwoord met meerdere opties :) het is niet van de ene op de andere dag opgelost, dat kan ik je op een briefje geven. gaat een lange geschiedenis worden als je ouders er wat aan willen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#slik#
jij zei 21 ?????!! je....hebt....toch...niet....
OMG nee toch? je hebt toch niets vast de 3 lieve schattige pluizenbollen van je buren het zwijgen opgelegd zodat je er nog 21 over hebt nu??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21 bij 1 huis, 3 katten bij andere buren. als die 21 verminderen, heb je van die andere 3 ook niet zo vele last meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALS idd :)
Ik zou de rijdende rechter benaderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plant wat wijnruit (ruta graveolens) in je tuin; katten (en honden) lopen daar met een ruime boog omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou zelf erg veel van katten, maar kan me voorstellen dat dit behoorlijke overlast is.. De tips zijn prima.. Wat ik wil toevoegen is dat een kat niet goed tegen water kan.. Dus zorg dat je uw tuinslang binnen handbereik hebt en spuit kort nat, dat vinden ze erg vervelend.. Als je dat regelmatig herhaald zullen ze wegblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook 5 katten. Mijn buren zijn Marokkaans hebben van alles en niets last. Ik heb voor hun Wijnruit en andere planten gekocht om de dieren uit hun tuin de houden.
In mijn eigen tuin heb ik cacaodoppen uitgelegd zij gaan daar niet meer over het heg. Op die manier kan je je tuin ook beschermen. Verder zou ik met andere buren die misschien ook last hebben het gesprek met de mensen zoeken.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede tip!!! zo hou je je buur te vriend, en een bloemetje of plantje doet het altijd leuk, helemaal als gebaar dat je actief meedenkt met zo om het overlast te beperken voor de buren. zo kan het dus ook! :))) +1
Er staan al genoeg tips hierboven. Zeker de tips voor in je tuin zou ik gaan opvolgen. Het kost je wel wat geld, maar dat is maar eenmalig. Misschien heeft iemand een stekje van een plant.
Wat je verder ook besluit te gaan doen. Ga eerst met de buren praten! Niets is zo slecht voor de sfeer in een buurt als iemand die zonder eerst te overleggen naar de woningstichting of naar de politie gaat.
Wacht wel tot je rustig bent, ik snap heel goed dat je er gek van wordt, het kan heel erg irritant zijn. Maar storm niet in een boze bui naar de buren, want daar komt meestal geen zinnig gesprek uit voort. Ik weet het van mezelf, ook met boze mailtjes sturen e.d., ik wacht tot ik rustig ben, dan pas reageer ik tegenwoordig.
Heel veel succes.