Uw beschimmelde boterhammen voert u zelfs best niet aan de eendjes, Het groene broodpluis behoort tot een van de vele schimmelsoorten uit de geslachten Penicillium of Aspergillus—op het oog zijn die van elkander niet te onderscheiden. Afhankelijk van de soort scheiden de schimmels meer of minder giftige mycotoxinen in het brood af. Niet zomaar een gifje, volgens de onderzoeksters: er zitten er bij die de huid aantasten en zelfs lever- of nierkanker veroorzaken. Nu kan het natuurlijk dat op uw stukje brood toevallig een schimmel zit die onschadelijk is, want zo heb je er ook,maar te veel moet u daarop niet rekenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Brood is trouwens sowieso niet goed voor eenden.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ia hoor.
als een dier het niet vertrouwd , dan zal hij het echt niet eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat kan je beter weggooien.
je mag gerust oude restjes geven, maar het mag niet bedorven of beschimmeld zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
oh, en ook liever geen vettige dingen, zoals besmeerde boterhammen.
het vet vormt een filmpje op het water, wat het verenpak kan aantasten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Bah, dat zou je zelf toch ook niet meer eten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je een hekel hebt aan eendjes, want het is niet goed voor ze - je eet het zelf ook niet toch?
De kans is groot dat ze het niet eten, en dan vervuil je de sloot/slootkant alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat brood laten ze gewoon liggen.
Daar komen 's nachts de ratten wel op af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor kan best als het niet te erg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet altijd maar zo denken : Wat je zelf niet meer vertrouwd je eet het dus zelf ook niet meer op moet je ook niet aan dieren geven!