Waar moet je op letten als je een hondje wil kopen gezocht via internet?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik bedoel niet bestellen en af laten leveren hoor. Maar een fokker uitzoeken via internet. hoe weet ik dat het geen oplichter is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wek ras hond heb je in gedachten ?
Ivana
13 jaar geleden
Dat alleen thuis blijven moet je zelf aanleren. Langzaam opbouwen en gebruik maken van een bench, tenzij je een ouder hondje koopt die dat al gewend is en niets kapot maakt.
Het alleen laten gaat alleen, als de hond jou als leider ziet en je weggaat zonder hem te groeten of afscheid van te nemen. Weinig mensen weten dat honden geen afscheid nemen, maar alleen gedag zeggen bij hereniging.
Het enige dat ik doe bij weggaan is, zonder de hond aan te kijken, op haar rustplaats wijzen, waar ze vervolgens gaat liggen. Maar dat soort acties moet je zelf uitvinden, als je maar rust inbouwt.

Het beste antwoord

Als je een goede fokker hebt,daar ben je welkom op ieder moment.
Die hebben niks te verbergen voor je.
En let eens op de fokker als de honden hem of haar zien.
En hoe ze reageren.
Want daar kun je een hoop aan afleiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat het beestje van een betrouwbare kweker / opvang komt & alle papieren heeft (Stmboom? Inentingen) en een soort garantie tegen ziekte.

Dat gezegd hebbende.. Dat soort dieren moet je niet over het internet kopen. De link tussen hond en het baasje moet je ervaren. Je moet het beestje kunnen bekijken, zien of het gezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je beter sowieso niet doen. Ga naar een asiel of naar een rasvereniging.
Bij dieren via internet weet je niet of de gegevens kloppen, of de achtergrond klopt - dus over waarom de hond verkocht wordt, waar het beest vandaan komt (fokker? zo ja, wat voor een?), hoe gezond het is, of het ingeënt is en dergelijke.
Ik ken iets teveel ellendige verhalen van dieren die via internet zijn aangeschaft en ziek bleken of volstrekt niet gesocialiseerd. In beide gevallen worden zowel de hond als jij er niet blij van, alleen de verkoper die geld opstrijkt.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van je aanvulling: zoek de naam van de fokkers op in Google, als ze 'fout' zijn merk je dat waarschijnlijk snel. Ook kun je hondenfora lezen, kijken wat voor ervaringen mensen hebben, hele slechte èn hele goede fokkers zullen daar ook met naam genoemd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je dat alleen maar te weten komen door andere mensen te vragen.Maar dan moet je wel weten of zij hun hond bij die bewuste fokker vandaan hebben.

Wij hebben ook een fokker opgezocht via het internet en daarna zijn we gaan kijken.En dat leek ons goed het kwam goed over.Je merkt snel genoeg als het broodfokkers zijn denk ik.Ik kom nog steeds bij deze fokker omdat zij ook brokken verkopen tegen een zeer scherpe prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens rond op forums van het ras dat je van plan bent te kopen.Ook tussen zgn fokkers zitten rotte appels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet op de hoogte bent van de eisen die je aan een fokker mag stellen, kan je het best iemand meenemen die heel veel verstand van honden heeft.
Mijn broer heeft indertijd een duitse staande van internet gehaald, maar hij had van mij een brief op zak, die hij langsliep om te zien of alles klopte.
Bij drie fokkers is hij vervolgens weggelopen, omdat er op mijn briefje aanwijzingen stonden waar de nesten niet aan voldeden.

De uiteindelijk gekochte hond kwam uit een nest, waarvan beide ouderdieren aanwezig waren. De pups waren ingeënt, de pups hadden een verklaring van een betrouwbare dierenarts. Waarvan de ouderdieren een supercontact hadden met de fokker. Een nest dat niet achteraf in een stal was grootgebracht, maar in en uit het huis liep en in de tuin rondscharrelde. Ze waren gesocialiseerd, dat was aan alles te merken. Ze zagen er schoon uit en hadden geen wormbuikjes....

Om zomaar blind te gaan op de beweringen van een fokker is niet wijs, het moet door het uiterlijk en gedrag van de dieren bewezen worden.

Val je geen buil en neem een hondenkenner mee. Mensen die er verstand van hebben doen dat graag voor je.
Ivana
13 jaar geleden
De goede hondenfokkers staan geregistreerd bij een Raad van Beheer van het ras. De fokkers geven dat zeker aan in hun advertenties. Verder moet een rashond een certificaat mee krijgen met daarop eventuele gebreken (onze hond, een Ierse Setter, had bv maar 1 teelbal en dat stond netjes vermeld in het certificaat.)
Kijk op internet bij het ras dat je wilt hebben en je zult merken dat je in een heel aparte (honden)wereld terecht komt. Het is belangrijk dat puppies opgroeien bij andere honden in het fokkersgezin, dat maakt ze sociaal.
Als je gaat kijken, let dan ook op of de puppy aangehaald wil worden of dat ze wegduikt. Dus voor je tot koop overgaat, vragen naar een ras-certificaat. Krijg je dat niet, dan n i e t doen!

Toegevoegd na 1 minuut:
ras certificaat mét stamboom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Stamboomloos wil niet altijd zeggen, dat je een kat in de zak koopt. Een mix kan een heel goede hond zijn, mits hij de eerste 7 weken bij een verantwoordelijk fokker is grootgebracht. Een fokker die is ingeschreven bij de Raad van Beheer is niet "dus" een goede fokker. Ook daar zitten kneuzen tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is waar, maar je kunt veel moeilijker verhaal halen als er iets niet goed blijkt te zijn. Tuurlijk zijn er ook goede fokkers die geen lid zijn, maar als je niet thuis bent in dat wereldje, zoals wij waren, kom je heel veel tegen en is een fokker die wel lid is van de Raad van Beheer meer een houvast dan eentje zonder.
Je moet er de tijd voor nemen. Het beste is idd eerst een tijdje mee te doen op een hondenforum.
Het is kan heel moeilijk zijn om malafide handelaren eruit te pikken. Op internet ziet het er allemaal keurig uit en de ruimte waar jij welkom bent ook, maar achter het huis staat dan een groot hok met de "handelswaar". Ook hangen er ingelijste indrukwekkende diploma"s aan de muur en bij de pups krijg je allerlei papieren zelfs een afgetekend inentingsboekje van vaccinaties krijg je erbij (van een niet bestaande dierenarts). Als je dan vraagt waar de moeder van de pups is(die erbij hoort te zijn) krijg je te horen dat die net weg is voor een grote wandeling. Nou....die moeder ligt ergens in Polen haar zoveelste nestje te zogen. Ik zou als ik jou was zowiezo als je naar een kennel gaat iemand meenemen die verstand van zaken heeft. Als je die nu nog niet hebt kun je op een hondenforum iemand vinden die jou ermee helpen wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik vorig jaar gedaan, ik heb eerst uitgezocht welk ras het beste in mijn leven kon. Daarna heb ik op internet een site gezocht met erkende fokkers.

Ik koos degene uit die mij het meest trok, en heb allerlei vragen gesteld aan deze fokker.

Ga van tevoren opzoeken wat een fokker tot een betrouwbare fokker maakt en stel kritische vragen.
(Vraag bijvoorbeeld naar de stamboom van de moederhond)
Een goede fokker kan goed antwoord geven op de vragen die je hebt en stelt ook kritische vragen terug van hoe jij leeft enz.
Want hij/zij moet jou ook vertrouwen en geeft als hij/zij jou niet vertrouwd ook geen pup aan jou.

Verder als ze geboren zijn regelmatig langskomen en bekijken hoe de nest eruit ziet. Daar kan je ook al veel van opmaken.

Als je een pup koopt van een betrouwbare fokker, geeft deze je hoe dan ook een paspoort mee en na ongeveer een half jaar krijg je een stamboom van jou pup opgestuurd, ook is je pup goed ontwormt en heeft het al een paar prikjes gehad (staat in paspoort) verder is je pup ook als je hem mee krijgt al gechipt.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt,
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je heel goed opletten.
Het allerbelangrijkste is, waar en hoe tref je de hondjes aan, wat zegt de prijs, gratis tot goedkoop, slecht, vaak is er iets met die hondjes en ik zou het eerst laten nakijken door een dierenarts of hondendeskundige. Is het hondje heel duur, dan kan je daar ook weer je bedenkingen over hebben, omdat het domweg een broodfokker kan zijn die hondjes het liefst zo duur mogelijk verkoopt, maar zo weinig mogelijk kosten wil maken.

Als ik jou was zou ik letten op hoe en waar tref je de hondjes aan, zitten ze in een schuur, of in huiselijke kring, dat is nogal een verschil voor puppy's
Maken de hondjes een blije en actieve indruk.
Hoe is de moeder eraan toe, zonder moeder geen pup kopen! Zijn het geen doorgefokte hondjes.
Hebben ze een entingboekje met naam en stempel van een dierenarts en stickers van de entingen die de pup heeft gehad. En wat voor mensen zijn het?
Als je het mij vraagt, dan kan je het beste een pup van een erkende fokker kopen, dan weet je zeker dat je niet meebetaald aan zielige doorgefokte honden die vroeg tijdig af gemaakt moeten worden omdat ze bv door de heupen heen zakken.
Gewoon je verstand een beetje laten werken als je een puppietje wilt kopen. Je zou ook geen kinderen gebruiken voor mensen handel toch?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet kopen via internet. Informeer bij de Raad van Beheer in Amsterdam of kijk bij de rasvereniging.
Succes.