Muis bij goudhamster?

Ik heb nu ongeveer een half jaar een goudhamster, maar hij wordt pas om 3 uur 's nachts wakker, dan eet en drinkt hij en gaat hij weer slapen. Als ik hem uit zijn kooi haal, blijft hij ook doodstil zitten of gaat gelijk weer slapen.

Nu was ik vanmiddag in de dierenwinkel waar muizen zaten. Lekker actieve diertjes. Nu weet ik dat goudhamsters niet bij een andere goudhamster kunnen, maar kan een muis er wel bij? Misschien dat hij dan wat actiever wordt. En zo niet heb ik dan in ieder geval nog één diertje waar ik wel mee kan spelen =)

Of gaan die ook vechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, dat is een slecht idee. Muizen en hamsters zijn echt andere dieren. Om te beginnen zullen ze elkaars 'taal' niet begrijpen. De hamster zal zijn gebied willen verdedigen tegen de indringer. De muis zal vereenzamen zonder soortgenoot. Ze zullen op elkaars zenuwen werken door het afwijkende slaapritme.

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Wel jammer, maar klinkt logisch. Al ziet mijn hamster er niet echt verdedigend uit haha
Rieneke1
13 jaar geleden
uitstekend antwoord, +

Andere antwoorden (1)

Ik zou het niet doen als ik jou was. Dat ze gaan vechten is vrijwel zeker. Zelf heb ik vroeger heel veel hamsters gehad ook nesjes, maar uiteindelijk moest ik ze altijd weer uitelkaar in een aparte kooi stoppen omdat ze elkaar anders gaan bijten.
Wel raar dat hij doodstil blijft zitten als je hem uit zijn kooi haalt. Kan je geen losloop gebied maken voor de hamster? Dat had ik ook en als hij moest plassen of poepen ging hij weer terug zijn kooitje in misschien is dat een idee?
Heeft hij een renraadje in zijn kooi? Daar zijn ze normaal gek op.