wat kan je het beste doen met een hond die nat is en dan zo stink

het gaat over een Berner sennen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks, honden stinken altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat is niet zo, maar een natte hond stinkt wel wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het maar net wat je gewend bent, je kunt het soms ruiken dat mensen een hond hebben, maar of je dat vindt stinken is heel persoonlijk.

Antwoorden (6)

ja ik weet wat je bedoeld .ben bang dat er niets aan te doen is.honden stinken erg als ze nat zijn. het beste lijkt mij goed afdrogen maar dat wist je zelf wel.hopelijk iemand anders met een veel betere antwoord hier:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natte hond ruikt altijd naar natte hond, maar je kunt wel iets doen, maar je hebt ook niet voor een hond met de kortste vacht gekozen.

Laat je hond altijd in schoon water zwemmen, dus niet in sloten en vijvers met veel watervogels.

Zorg dat je bij de ingang van je huis altijd een grote oude handdoek hebt klaar hangen zodat je hem meteen kan afdrogen, ook als hij onverwacht nat is geworden.

Kom je met een vieze, natte hond thuis (toch een sloot gelegen, in poep gerold enz): tuinslang er op en dan afdrogen. Dan moet je wel iets van een buitenplaats of tuin hebben..

Verder zul je een natte hond altijd wel ruiken. Je kunt hem tijdelijk naar de keuken verbannen, tot hij helemaal is opgedroogd, want een grote handdoek helpt wel, maar je krijgt hem nooit helemaal droog.

Toegevoegd na 1 minuut:
..vaak vinden ze het wel heerlijk als je ze met een handdoek droogt!

Toegevoegd na 1 minuut:
..vaak vinden ze het wel heerlijk als je ze met een handdoek droogt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je berner sennen eerst met een handdoek afdrogen. Helpt dit niet tegen de stank ga hem dan wassen in je bad, onder de douche of met een tuin slang. Gebruik hondenshampoo en als je dat niet hebt, mensenshampoo. Liever niet te sterke mensen shampoo. Daarna goed droogfohnen, ivb. met de winter kunnen ze snel een longontsteking opvatten als ze nat blijven dus goed fohnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb heel lang langharige Duitse herders gehad. In de dierenwinkel kan je hondenshampoo kopen. Dit is niet de shampoo die wij voor ons haar kennen. Maar dit is een lekker ruikende vloeistof wat je op een washandje doet en je hond lekker mee insmeert. Ik deed dat altijd na het zwemmen of in de regen lopen, ik droogde hem dan af en smeerde hem dan lekker in met dat spul. Helemaal top!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,stinken doen ze als ze nat zijn.
ik was in een trimsalon en had het er zo over met de trimster.
die verkocht me een flesje met een verstuivererop wat ze zelf gebruikt in de salon.
als je er een weet kan je het daar even vragen, echt top spul.
het heet Belle,s Care parfum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor een poosje terug ontdekt dat drogen met een microvezeldweil (lichtblauw van de action) veel beter werkt dan drogen met een handdoek. Door de wrijving wordt de dweil wat statisch en trekt veel vocht en vuil aan. De hond droogt sneller en de geur is sneller verdwenen.
Onze hond stinkt ook als hij nat is, maar na goed drogen met de microvezel doek is de geur (en viezigheid) al gauw weer weg. Eventueel een beetje droogshampoo er achteraan (wassen zonder water zeg maar) voor de geur en dan is de lucht grotendeels weer verdwenen!