parkietje zit veel op de bodem, wat kan er aan de hand zijn?

wij hebben een parkiet van 3 jaar oud en die zit de laatste tijd vaak op de bodem van zijn kooi. Maar hij eet en drinkt nog wel goed. Kan hij toch ziek zijn?

Toegevoegd na 19 uur:
hij zit ook vaak met zijn snaveltje in zijn veren, op stokje of op bodem. Hij zit niet contstant op de bodem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (6)

ik had ook een parkiet ,die zat ook veel op de bodem , een maand later was hij dood , maar het kan misschien een ziekte zijn , of hij eet de restjes van het gevallen voedsel van de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaas moeten spannen boven de bodem, dan kan ( kon ) die er niet bij:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
idd, dan kan hij geen gevallen zaad opeten.
een parkiet die alleen maar op de bodem is ziek. normaal gezonde parkieten zitten op een stokje of hangen tegen de tralies aan.
ik vrees dat je parkiet binnenkort dood gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan diverse reden hebben.

Als hij bol zit dan heeft hij wat onder de leden.

Wat voor takjes heeft hij om op te zitten? Niet te dik of te dun?

Zijn zijn nagels niet te lang? ZO ja bijknippen

Als het niet 24 uur per dag is even afwachten, ook vogels zijn wel eens een beetje ziekjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een parkietje is een gemakkelijke prooi op de bodem van de kooi, in de natuur gezien dan. Dus hij zal daar normaal gesproken niet zo snel gaan zitten.
Daarom is het vreemd dat hij daarvoor kiest en is het zeker iets om in de gaten te houden. Kijk het even af, en als het niet over gaat raadpleeg dan een dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkieten moeten ook schelpengrit hebben en maagkiezel!!
Heel vaak wordt dit vergeten en krijgen de parkieten maag en darm problemen.
Regelmatig wat eivoer, wordt ook vaak vergeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef hem iedere dag een klein takje krulwilg ( paastak), hierin zitten natuurlijke medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er niet best uit, als ze met hun snaveltje in hun veren gaan zitten, zijn ze erg zwak.
Soms heb je gewoon pech, niet ieder vogeltje wordt oud, soms is het ook inteelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker Etab, daar heb je gelijk in, maar dat zal een parkiet, niet zo snel op de grond doen, wel op een tak.
veel slapen duidt duidelijk op ziek zijn.( zwakte)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Etab, dat is prima, die azijn in het water, de meeste mensen geven de vogels leidingwater, daar is de p.h. veel te hoog van, dus heel snel bacteriën in het water, dus zieke vogels, met azijn verlaag je de p.h., dus minder kans op een ziekte, ik zelf geef altijd regenwater, dat is van nature al zuur.
dat doet mijn valkparkiet ook soms.ze zit het meest op de bodem van haar kooi,dat vond ik ook vreemd.later lag er een eitje in.