Als ik in mijn hond haar gezicht blaas dan gaat ze altijd met haar pootjes langs haar gezicht, waarom doet ze dit en hebben meerdere mensen dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest erg lachen om het laatste deel van je vraag: Zie het helemaal voor me dat mensen met de pootjes langs het gezicht gaan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik, ook bij mij viel de laatste zin op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahah wel leuk ja laatste zin

Antwoorden (6)

dat is gewoon de natuurlijke reactie van de hond
als je een kat in haar gezicht blaast schud ze nee
het is gewoon hinderlijk voor ze en ze proberen er zo af te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond doet dit niet! Om het tweede deel van je vraag moet ik lachen, Nee er zijn vast geen meerdere mensen die dit hebben. Honden wel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 stiefbroertjes die het beide erg vervelend vinden als iemand in hun oor blaast (dan gaan ze overigens niet met hun poot langs het gezicht ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de minst schadelijke manieren om een hond iets te laten afgeven , is blazen in de neus.
Dit wordt toegepast bij de training van jachthonden, die de prooi koste wat kost blijven vasthouden. Pak de hond bij de halsband, blaas in zijn neus (gewoon tien centimeter voor zijn kop) en hij laat alles wat hij in de bek heeft vallen.

Dit geeft wel aan hoe vervelend een hond dat geblaas vindt. Het is een afstraffing. Ik zou het dus niet toepassen als geintje. Honden hebben daar een andere mening over.
Ivana
13 jaar geleden
misschien kietelt het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou waarschijnlijk kriebelen waardoor hij / zij het weg probeerd te krabben met haar voorpoten als een hamster. Dat doet mijn hond ook maar niet als ik blaas. Als ik blaas gaat ze in de lucht likken! Ubercute!