Als ik in mijn hond haar gezicht blaas dan gaat ze altijd met haar pootjes langs haar gezicht, waarom doet ze dit en hebben meerdere mensen dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze geeft hiermee aan dat ze dit niet kan snappen ;) Het is voor haar geen "hondentaal of gedrag". Je hond herkent je gelukkig wel als haar "meerdere" en dus jij als roedelleider. Blazen maar ook tal van andere menselijke handelingen, zelfs als we dit grappig of speels bedoelen, zijn voor honden (ook katten) onbegrijpelijk. Probeer je hond niet "onzeker" te maken door naar haar te blazen. Voor haar voelt het als een beetje bedreigend en ze geeft aan door met pootjes haar ogen/neus af te schermen, dat ze dit niet snapt en waardeert ;) Ze ‘moet’ het ahw wel doen om aan te geven, dat ze jou als zijn 'rang-hogere' erkent. Als je wil spelen met haar, kan je beter een spel/actie zoeken waar jullie beiden erg veel plezier in zullen vinden :)

dat is gewoon de natuurlijke reactie van de hond als je een kat in haar gezicht blaast schud ze nee het is gewoon hinderlijk voor ze en ze proberen er zo af te komen

Onze hond doet dit niet! Om het tweede deel van je vraag moet ik lachen, Nee er zijn vast geen meerdere mensen die dit hebben. Honden wel!!

Ik heb 2 stiefbroertjes die het beide erg vervelend vinden als iemand in hun oor blaast (dan gaan ze overigens niet met hun poot langs het gezicht ;)

Een van de minst schadelijke manieren om een hond iets te laten afgeven , is blazen in de neus. Dit wordt toegepast bij de training van jachthonden, die de prooi koste wat kost blijven vasthouden. Pak de hond bij de halsband, blaas in zijn neus (gewoon tien centimeter voor zijn kop) en hij laat alles wat hij in de bek heeft vallen. Dit geeft wel aan hoe vervelend een hond dat geblaas vindt. Het is een afstraffing. Ik zou het dus niet toepassen als geintje. Honden hebben daar een andere mening over.

misschien kietelt het

het zou waarschijnlijk kriebelen waardoor hij / zij het weg probeerd te krabben met haar voorpoten als een hamster. Dat doet mijn hond ook maar niet als ik blaas. Als ik blaas gaat ze in de lucht likken! Ubercute!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100