Hoe vaak kan een dwerpapegaai gaan broeden?

Ze zijn allebei 1 jaar oud en hebben al een keer gebroed maar ik wou alleen weten of ik er meer zou kunnen verwachten alvast bedankt met jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Agapornissen, oftewel dwergpapegaaien zoals personata's, fischeries en andere kleine dwergpapegaaien kunnen makkelijk twee tot drie broedsels in een jaar groot brengen. Het beste kan dit in een binnenvoliere want dan kun je vroeg beginnen. Meestal gaan ze broeden op minimaal vier eieren en het beste is ook om ze in een broedperiode niet op meer eieren te laten broeden. Aan nestmateriaal hebben ze wilgentakken nodig. Die schillen ze en stoppen deze in hun staart en nemen dit mee naar hun nest en maken hier een nest van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Daglichtlengte is bepalend voor het slagen van een broedsel. Niet te vroeg beginnen dus. Met daglichtlamp kan je wel de dag verlengen, maar is bij kromsnaveltjes niet zo effectief.