wat eet een pupypoedel nadat ze van het zogen weg is bij de mamahond?

pupy-eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana had je in een vorige vraag een link gegeven waar je alles kunt lezen over het opvoeden enz.... van een pup,maar je doet er niets mee en blijft hier vragen stellen over een puppy poedel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijg het idee: ik wil dus ik doe. en pas achteraf ga ik me bedenken 'oops, hoe moet dit eigenlijk? wat moet ik hiermee?' realiseer je dingen VOORaf, bereid je voor want het gaat niet om een pakje boter of een hamster wat je aanschaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@euca, Ik krijg het idee dat we hier in de maling genomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop het, want dat zou een beter excuus zijn dan dit soort ondoordachte en impulsieve acties (zal het even op deze manier omschrijven, anders gaat mijn reactie verwijderd worden) ;-)

Het beste antwoord

Als het goed is, heb je van de eigenaar van de mamahond een lijstje meegekregen, met de tijden en de hoeveelheden en de samenstelling van de puppymaaltijden die hij gewend is geweest.
Je kunt héél langzaam de brokjes gaan veranderen door een klein beetje nieuwe brokjes door de oude te mengen : als je opeens van merk verandert, krijgt een pup vaak diarree (volwassen honden óók trouwens, als je ze opeens omzet....)
Als je pup gaat wisselen ( bij 4 maanden ongeveer) doet het bekje vaak pijn : je kunt dan de brokjes inweken.
En ook het formaat van de brokjes wordt dan wat groter.

Je kunt trouwens het beste voer geven van hoge kwaliteit : in de aanschaf iets duurder, maar dan weet je zeker, dat je pup niets te kort komt bij het groeien, en bovendien gebruikt het lichaampje alles van het voer, waardoor de hoeveelheid ontlasting kleiner is : fijner voor jou bij het poeprapen!!!

Als je onzeker bent, zou ik dit trouwens aan de dierenarts/da assistente vragen : dan krijg je vakkundig advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nog tijdens het zogen krijgt de pup brokjes, speciaal voor puppies, aangeboden, zodat hij/zij langzaamaan kan wennen aan andere voeding. Eventueel zijn die brokjes zacht gemaakt met water, omdat de pup nog niet alle tanden en kiezen heeft.

Toegevoegd na 38 seconden:
Dat geldt trouwens voor alle honden, niet alleen voor poedels ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?? dit hoor te weten VOOR een pup neemt, zodat je het al in huis hebt.

deze vraag had je ook bij de fokker, of de persoon kunnen neerleggen waar je pup vandaan komt.

je kan een pup niet zomaar even op een ander voer zetten dan dat het gewent is te krijgen.
vraag dus wat de pup daar at, en ga hier mee door. wil je op ander voer over stappen doe dit dan langzaam door het voer te mengen.

van zelfs het beste voer kan het spijsverteringssysteem van een pup van slag raken omdat deze het gewoon niet gewend is.

als je de pup een plezier wil doen: lees je zsm in over het opvoeden van een pup en alle andere simpele basis dingetjes die je hoort te weten VOOR je ergens aan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+