wat gebeurt er met katten als ze echt dronken zijn?

dus niet als van narcose dronken, maar echt met alcohol, zouden ze net zo draaierig zijn als van narcose of anders??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Katten kunnen niet dronken zijn maar alkocol is toch niet goed voor ze

Het beste antwoord

Dronken dieren verliezen nét als dronken mensen de coordinatie, gaan 'pootje over', vallen om, en hebben zelfs een kater de volgende ochtend...

Er is een geweldig filmpje over wilde dieren, die stomdronken worden van het eten van gistende Amarula-vruchten - waar ze die likeur van maken.

Vooral de giraffen zijn totaal belachelijk, als ze met die lange stelten in de knoop komen, en de apen zitten net als dronken mensen aan de bar vaag voor zich uit te knipperen, rollen om, maar als David Hasselhoff met z'n hamburger : zelfs te dronken om te staan gaan ze door de ene vrucht na de andere in hun wangzakken te proppen. Ook de olifanten, die er altijd zo bedachtzaam en wijs uitzien, gedragen zich als ouderlingen, die nou éíndelijk eens uit de band mogen springen. Het wrattenzwijn, dat de volgende ochtend uit zijn hol komt en de felle zon in zijn ogen krijgt, heeft duidelijk de kater-van-het-jaar....

Dus een dronken kat zal ook door de kamer zwalken, z'n 'waardigheid' verliezen, in een dronken 'coma' vallen, en de volgende dag weinig eetlust en veel hoofdpijn hebben.

(Als er een GVer een link zou hebben met dat filmpje, maakt hij, behalve mij, beslist heel veel mensen heel blij.....
GELUKKIG, ZONNIG EN BLIJ 2011 allemaal in ieder geval!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan vallen ze om...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een filmpje hoe een dronken kat is, volgens het artikel, een reactie zegt echter dat het om een narcose gaat waar ze net uit kwam. Maar het zal wel niet zo heel erg veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan komen ze niet meer op hun pootjes terecht als ze vallen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een kat dronken is ervaart hij hetzelfde als een mens.
alleen is de lever van de kat gevoeliger dan die van ons, dus er zal eerder leverschade optreden.
sommige katten zijn gek op baileys, en soortgelijke drankjes waar room in zit.
je moet hier erg mee uitkijken, want zelfs een kleine hoeveelheid kan al schade aanrichten.
Rieneke1