Voor nu zou ik hem een beetje gerust proberen te stellen, maar niet te veel aanhalen, want dan geef je hem juist de bevestiging dat het terecht is dat hij onrustig/ bang is.
Dan kan je morgen vroeg het beste naar een dierenarts gaan en wat halen zodat je hond wat suffig is en niet alles meemaakt. Dit zijn zulke vervelende tijden voor dieren, zou willen dat het weer achter de rug was....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Hem afleiden door met hem te spelen.Ik heb er hier ook 2 rondlopen die hieperdepieper zijn door de knallen.
Ik heb een paar balletjes gepakt en gooi die af en toe weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks.
je moet hem behandelen zoals je hem normaal behandeld, dus niet troosten of extra aanhalen.
zolang jij hem geen andere aandacht geeft dan normaal, dan zal hij ook niet gaan denken dat er iets ergs is.
loopt het helemaal de spuigaten uit met het beestje, dan ff langs de dierenarts en vragen om een pilletje zodat ie lekker kan dromen terwijl nederland om 00 00u vuurwerk afknalt.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eetlepel advocaat krijgt die van ons als 9 jaar:p dus zal vast niet slecht zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha..
Je kunt het beste de televisie en/of de radio aanzetten, wat harder dan normaal. Dat zijn geluiden waaraan ze gewend zijn, en het overstemt een groot deel van de vuurwerkknallen. Dat lost niet het hele probleem op, maar verlicht het wel een beetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bach rescue druppels in zijn water doen. evt de kindervariant, die is zonder alcohol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dit jaar is het voor jouw Jack Russeltje te laat maar ik gebruik nu al voor het derde jaar Telizen-S, verkrijgbaar bij de dierenarts (39 euro). De hele maand december 's ochtends en 's avonds een tabletje en we gaan bijna fluitend de vuurwerkperiode door. En je hond wordt er niet suf van. Mijn Jack Russeltje eet, drinkt en speelt gewoon als anders en als er geknald wordt kijkt ze even op maar meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi dat je nu je hond wilt 'leren' er mee om te kunnen gaan, want dat is mijn voorstel.
Misschien weet je ook wel van jachthonden die 'steady of schotvast' zijn. Daar heb je allerlei oefeningen voor.
Wat Sjaan aangaf, je gedrag naar de hond toe niet aanpassen maar juist doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, is de beste manier om je hond er aan te laten wennen.

Wat oefeningen doen die ook gebruikt worden in de jacht zou je kunnen gaan doen.
Bijvoorbeeld bij een drijfjacht of schietclub in de buurt gaan wandelen en je gedrag wederom niet aanpassen.
Het gaat echt om het wennen aan de knallen.

succes

de link is om eens te bekijken wat je praktisch in kunt zetten

Toegevoegd na 27 minuten:
wil ik er ook nog even bij zetten dat je niet elke hond dit simpel aangeleerd krijgt.
Dus ik heb op de mensen die pilletjes en druppels geven ook een reactie gegeven dat dit erg goed kan werken.

Wij hebben zelf een jachthond (schotvast) het doet hem allemaal niks maar onze lieve Sita (een herder) die wil alle vuurpijlen aanvliegen en vangen en schiet daar van in de stress. Dus de late wandeling vervroegen we en blinderen hun blokhut in de tuin.

Van een vriendin weet ik dat ze haar hond even een tijdje in een kamer legt zonder ramen en een lekker muziekje aan tegen het knalgeluid. Hond merkt er niets van.

Het uitlaten is vaak wel een probleem vandaar ik altijd voor mijn eerste reactie ga, wanneer je het een hond kunt aanleren er mee om te gaan hebben jij en je hond er de minste hinder van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet rustige muziek op en aai je hond veel!
Dit helpt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe gewoon, dus niet meer of anders aandacht geven dan je normaal doet. Zo beloon je het angstgedrag niet en de hond merkt aan jou dat er niets aan de hand is. Wij hadden lang geleden honden. Wat wij deden was kortere uitlaatronden of uitlaten in een rustig parkje en als we een groepje jongeren zagen dan liepen we een blokje om. Niet om die jongeren, maar wel om te voorkomen dat er een lolbroek een rotje naast de hond zou gooien. In huis deed iedereen gewoon, ondanks de knallen. Wel bleven er altijd wel mensen binnen om 0.00 uur. Onze honden hebben nooit angst gehad voor vuurwerk.

Als het echt heel erg is dan kun je bij de dierenarts kalmerende middelen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hond binnenhouden na 8 uur. En nu echt aan de lijn, anders kan hij schrikken.
Nu kan je het best de tv heel hard zetten als die knallen er zijn.
Voor volgend jaar: CD met vuurwerklawaai. Eerst heeeeeeel zacht en dan steeds harder. Op laatst went hij eraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hem afleiden. Gezellig met hem spelen en knuffelen. Als het vuurwerk heel hard is, de radio aan zodat hij het niet hoort. Lekker bezig houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dit jaar te laat, maar voor volgend jaar zou ik 'm conditioneren. Ouderwetse trektouwtjes zijn hier heel goed voor. Zorgen dat hij knallen en harde geluiden gaat associëren met iets goeds. Geef 'm tijdens de training bijv. bij een knalletje iets lekkers en zorg dat onmiddelijk zijn aandacht is afgeleid zodat hij niet in dat schrikmoment blijft hangen! Pas op voor het opbouwen van een Pavlov reactie, anders kwijlt ie volgend oud en nieuw je hele huis onder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter geeft de hond paracetamol 2x,s'morgens en s'avonds 2x kan geen kwaad heeft zij nagevraagd.En hij is heel rustig en slaperig,en heeft weinig last van vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons hebben we de hele dag de radio op. En daar wordt ze rustig van. Laat haar dicht bij de radio. Maar ga haar niet troosten ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zijn speciale parken waar het verboden is om vuurwerk af te steken. Gaan elk jaar veel mensen met hun huisdier heen.