mijn jack russel is erg onrustig door het vuurwerk.wat kan ik er aan doen

Weet jij het antwoord?

/2500

niks. je moet hem behandelen zoals je hem normaal behandeld, dus niet troosten of extra aanhalen. zolang jij hem geen andere aandacht geeft dan normaal, dan zal hij ook niet gaan denken dat er iets ergs is. loopt het helemaal de spuigaten uit met het beestje, dan ff langs de dierenarts en vragen om een pilletje zodat ie lekker kan dromen terwijl nederland om 00 00u vuurwerk afknalt. sterkte.

Je kunt het beste de televisie en/of de radio aanzetten, wat harder dan normaal. Dat zijn geluiden waaraan ze gewend zijn, en het overstemt een groot deel van de vuurwerkknallen. Dat lost niet het hele probleem op, maar verlicht het wel een beetje

Zet rustige muziek op en aai je hond veel! Dit helpt echt!

Voor dit jaar te laat, maar voor volgend jaar zou ik 'm conditioneren. Ouderwetse trektouwtjes zijn hier heel goed voor. Zorgen dat hij knallen en harde geluiden gaat associëren met iets goeds. Geef 'm tijdens de training bijv. bij een knalletje iets lekkers en zorg dat onmiddelijk zijn aandacht is afgeleid zodat hij niet in dat schrikmoment blijft hangen! Pas op voor het opbouwen van een Pavlov reactie, anders kwijlt ie volgend oud en nieuw je hele huis onder!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100