Sinds vannacht zitten er allemaal groepen minibelletjes op het oppervlakte vissenbak. Precies daar waar het plantje oppervlakte raakt. Klopt dit wel??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (4)

hoi

Zijn het zuurstofplanten?
En hoe lang staan ze er is?
Vaak bij het plaatsen van nieuwe zuurstofplanten zie je zuurstofbelletjes.
Dan zijn het waarschijnlijk zuurstofbelletjes.

En wat voor vissen heb je?
Het kunnen ook schuimnesten zijn van vissen waarin de eitjes zitten.

suc6 ,mvg Robert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Planten geven onder invloed van licht, zuurstof, ook onderwaterplanten.
Dit gas komt als kleine belletjes uit de groene delen van de plant.
Als de vissen voer krijgen, moet dat er natuurlijk ook weer voor een deel uit komen, deze vissenpoep, wordt door bacteriën weer afgebroken en omgezet in o.a. eiwitten.
Bij veel voeren, kunnen de eiwitten een heel dun, olieachtig laagje vormen op de wateroppervlakte.
De gasbelletjes die vanuit de planten naar de oppervlakte willen, worden nu gevangen in het dunne eiwitlaagje en springen niet meer stuk en blijven daar als belletjes in zitten.
Uiteindelijk zullen bacterién ook dit eiwitlaagje verder afbreken en zal je de belletjes niet meer zien.
Alles bij elkaar, lijkt het er dus op, dat je even te veel visvoer er in hebt gegooid, bij minder of even niet meer voeren, zijn de belletjes, binnen enkele dagen verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor vissen heb je? Ik heb dwerggouramies en die nesten aan de oppervlak. En dat zijn precies dezelfde belletjes die jij omschrijft. In mijn planten en aan de rand van het aquarium
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet mijn vis nu ook xD! Ik vind ut er vet vies uitzien want lijke eitjes O_o..
Maar dat doet ie voor een vrouwtje daar bouwen ze hun nest van dus als je er een vrouwtje bij zet heb je binnekort baby visse xD