Wat zijn leuke spelletjes voor een wat oudere hond (engelse stafford)?

Ze heeft artrose, mag niet meer springen en veel rennen.
Hoe vermaak ik haar thuis? Ze houdt niet van botjes kauwen, wel op deken of spijkerbroek. Strekspelletjes vind ze ook wel leuk, maar niet goed meer voor haar denk ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Oude honden zijn dol op massage.

Masseer hem regelmatig, daar zal hij ook ontspannender door worden. Bovendien verlicht het de pijn.

Echt fysieke spelletjes vinden oudere honden doorgaans niet meer zo leuk. Bij de dierenwinkel verkopen ze wel speelgoed waar je brokjes in moet verstoppen. Honden zijn dan uren bezig om deze eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat dacht je van gewoon lekker knuffelen met je hond?

En anders gewoon een wandelingetje? Of is dat ook al te zwaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
touwtje trek ...1 uiteinde in zijn bek en het andere eind hou jezelf vast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wij met onze hond doen, en wat een hond met artrose ook nog wel kan denk ik:
- zoekspelletjes. Verstop een staafje pens of een oor en laat je hond zoeken.
- leer je hond namen van voorwerpen, bijvoorbeeld de kluif, de kong, een knuffel en laat ze die bij je brengen.
- doe kleine gehoorzaamheidsspelletjes, zoals aftellen van drie naar nul voor ze iets mag gaan pakken

Overigens heeft een oudere hond ook graag zijn rust. De hele dag spelen hoeft echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klinkt mischien dom maar het eerste dat in me opkomt is zoek spelletjes als je haar was fixeert op een tennisbal kun je haar die laten zoeken door ff een ballen gooier te pakken dat kun je dan als het lukt steeds moeilijker maken,of nog een koekje zoeken je pakt wat koekjes en verstopt die of gooit ze ergens in het gras dan is ze lekker bezig zonder te hard te gaan.als je ontoud waar je de koekjes verstopt kun je er een leuk spel voor jullie bijden van maken zo probeer ik mn hond te leren zoeken als een border collie(matig resultaat overigens)ook googel ik voor mn hond(je moet die kop zien als er een lang gezochte tennisbal uit dr oor komt)
en als je zo bezig gaat verzin je steeds wel wat nieuws

Toegevoegd na 5 minuten:
zo kan ze nu ook mensen vinden die zich verstoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kong! hierin kan je brokjes of koekjes doen en die moeten de honden er dan zelf uit zien te halen. mjn amerikaanse stafford is er dol op, vooral omdat ze elk ander speeltje kapot bijt door haar kaakkracht,maar de kong is al maanden heel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond, ook al wat ouder, is razend op knuffelbeesten. Ik heb een hele zak boven op zolder staan, en als er dan 1 kapot is haal ik er een nieuwe uit. Nieuwe knuffelbeesten is een beetje prijzig, maar je kunt voor je hond goed knuffelbeesten kopen op de rommelmarkt. Even in de wasmachine, en je hond heeft uren speel plezier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeten erbij te zetten. Als we de naam van de knuffel zeggen, dan zoekt hij hem ook echt en komt er mee terug, zodat wij hem weer weg gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, moet ik echt een min voor geven.
Je zegt knuffelbeesten, daarbij zeg je niet knuffelbeesten speciaal voor honden gemaakt. In de dierenartspraktijk heb ik veel honden gezien, die speelden met knuffelbeesten die voor kinderen zijn gemaakt. Nu zitten de oortjes, oogjes, neusjes e.d. van die knuffels wel stevig genoeg en zijn bestand tegen het uittrekken door kinderhandjes en -mondjes, maar een hondenbek heeft enorm veel kracht.
Een hond kan verstoppingen krijgen, of zelfs stikken door bijv. de inhoud van de knuffel, of een plastic neus. Knuffelbeesten die niet speciaal voor honden zijn gemaakt, zijn niet voor honden geschikt. Gaat misschien vaak goed, maar als het fout gaat, gaat het vaak "goed fout".