Hoe komt het dat mijn hond zo slim is zonder dat we het hem hebben geleerd?

Mijn hond die ik in Bangladesh op straat heb gevonden is zeer slim zonder dat we het hem hebben geleerd?.
Hij is ongeveer 8 maanden oud vermoed ik, ik weet het niet zeker maar 1 ding is zeker.
Dat hij een straathond is.
Hij weet dat hij buiten moet plassen, hoe hij heet, wanneer het etenstijd is, hij weet wat niet mag, enz.
Weet er iemand hoe dat zou komen aub?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Honden hebben ook een karakter. Honden hebben ook hersens, al zijn ze simpeler dan die van mensen.

Als een hond snugger is, zal hij gauw in de gaten hebben waarmee hij zijn voordeel kan doen. Heeft hij ook nog een sterk karakter, dan zal hij het uitbuiten.

Slimheid bij honden kan je wel ontwikkelen, je kan het niet aanleren. Ze moeten dus van zichzelf de aanleg hebben. Jou hond zal dus zelf ontdekt hebben, dat het goed leven is bij jullie. Hij blijft dus opletten waar hij voordelen kan halen. Zelf heb je nauwelijks in de gaten welke signalen je uitzendt. De hond, slim als hij is, weet precies wat jij gaat doen, wie hem voordeel verschaft en waar hij zich prettig bij voelt.

Een slimme hond is leuk, maar kan ook lastig zijn, omdat ze sneller iets aanleren dan domme honden. Ze zullen dus ook sneller slechte en ongewenste zaken aanleren. Daar ben je echter zelf bij. Geef aan tot hoever de hond mag gaan en houdt dat in de gaten.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik een beetje te laat ben maar ik was vergeten een beste antwoord te kiezen.
Heel erg bedankt voor uw antwoord!

Andere antwoorden (3)

Ik denk ook dat het komt dat hij een zwerfhond is geweest. Het beestje heeft in het begin van zijn leven voor zichzelf moeten zorgen. Hoe kom ik aan eten? Waar kan ik veilig slapen? Je hond heeft zichzelf al veel dingen aangeleerd. Fijn dat hij nu een goed huis heeft gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hebben bastaard honden over het algemeen wel zo'n beetje.Voorheen hadden mijn ouders ook altijd dit soort hondjes gehad waar je veel aan kon leren en niets sloopten.Sinds kerst afgelopen jaar heb ik via een stichting een zwerfhondje van 3 jaar uit Spanje via stichting ACE geadopteerd voor mezelf.Een heel aanhankelijk beestje wat je in de gaten houd en bij je wil zijn.En leren doet ie verdraaid snel maar ook negeren van dingen die ongewenst zijn.Meneer heeft nog wel eens de eigenschap om achter een kat aan te willen.Maar als ik zeg "Blijf er af" negeert hij deze.En geeft zelf wel aan wanneer het zijn tijd is om te eten en uitgelaten te worden.Wat dat betreft is het een gehoorzaam aanhalig en lief beestje ook voor grote en kleine kinderen,daar is ie gek op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Bastaard honden zijn niet slimmer dan rashonden. Omdat rashonden in een speciale richting zijn gefokt, zullen ze op bepaalde vlakken veel slimmer zijn dan een bastaard. Dat de zwerfhonden zijn aangescherpt in slim zijn heeft veeleer te maken met het leven dat ze hebben geleid en de overlevingsdrang die daarbij kwam kijken. De eventuele slimheid is dus vroeger ontwikkeld. De niet slimme honden laten al gauw het leven. Gewone bastaardjes, die vanuit het nest vertroeteld zijn, zijn echt niet zo op hun hoede, die hoeven niet te vechten om te blijven leven. Dat jouw hond niet achter katten aangaat, heeft meer te maken met jouw leiderschap, dan met zijn aangeboren slimheid.
Slimheid heeft te maken met je ervaringen . Iemand die in de Sahara opgroeit ontwikkelt zich heel anders dan iemand uit 'n grote stad . Dat komt omdat wanneer je geisoleerd opgroeit , je nooit je hoofd stoot omdat je iets verkeerd gedaan hebt . Jouw hond heeft qua slimheidsontwikkeling de optimale omgeving gekend. Dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat het onplezierig is . Je leert het meest van de fouten die je maakt . Jouw hond zal door dat straatleven in veel nare situaties gekomen zijn . Dat heeft hem alles geleerd ,waardoor hij nu zo slim is . Ik heb zeer grote bewondering voor het meenemen van jouw hond. Je bent 'n goed mens !