Houden goudvissen in een open bak water van een (schemer)lamp boven de bak? Of hebben ze genoeg aan verlichting in de rest van de kamer?

Toegevoegd na 1 minuut:
..s' Avonds bedoel ik dus, in de winter. Ze staan er nu vrij donker bij aangezien wij erg 'schemerig' leven 's winters.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Eventuele verlichting van de bak is meer van belang voor jou, zodat jij de vissen beter kunt bekijken. Voor de vissen zelf zal het niet zo veel uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er een lap boven hangt wel met een schakelklok doen zodat hij op vaste tijden aan en uit gaat.Dan hebben de vissen ook een dag en nachtritme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet zo fel lampje kan wel, zolang het maar niet langer als 10 uur. Teveel ligt veroorzaakt alg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen niet, die houden wel van schemer, maar als je er planten in hebt, hebben die wel licht nodig...