Mijn Hond wilt nooit een snoepje dus kan hem ook niks leren?

Ik heb een Hond kruizing tussen Chichu en Mateeuws leeuwtje.
Ik wil hem allemaal dingen leren.
Ze kan best veel dingen.
Maar ik wil haar graag belonen als ze iets goeds doet.
Maar ze lust geen snoepjes denk ik.
Als ik een snoepje geef eet ze het niet.
Als ik buiten wandel wil ik haar belonen omdat ze volgt maar dan wilt ze het ook niet.
Kan ik haar ook anders belonen?
er zit ook helemaal geen Kwaad in haar.
Ze is inmiddels al 3 jaar maar heeft nog nooit gebeten og gegromt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Niet iedere hond is zó gefixeerd op eten, dat hij/zij álles doet voor een snoepjes-beloning.
Hulp/hasj/blindengeleidehonden zouden helemaal dichtgroeien, als zij altijd maar voedselbeloningen zouden krijgen!!!
Met je hond spelen met een favoriet speeltje is voor deze honden de grote 'jackpot', vooral, omdat zij een enorm sterke band hebben met hun baas.

Jij moet eerst zorgen, dat jij zoveel doet met de hond, dat jij het allerbelangrijkste wordt voor de hond, zodat hij/zij graag iets voor jou wil doen (the will to please, heet dat met een mooi woord in de hondenwereld)

Zolang jij die band nog niet hebt opgebouwd, ben je niet echt belangrijk voor de hond, en dan kan je hele worsten voor haar neus hangen: het boeit hem/haar echt niet!

Dus : veel met hem/haar wandelen, elke dag borstelen, vragen of jij voortaan het eten mag geven, en dan de hond laten zitten naast het eten, en pas laten eten op jouw commando, hem/haar laten slapen op je bedmat of het mandje bij jouw bed zetten, enz enz.

Een hond is een roedeldier, en doet geen stap zonder de roedel. Dus als jij een goede band met de hond wil hebben, moet jij de roedelleider worden voor hem/haar : joined at the hip, dus.

Tijdens het wandelen kan je hem/haar steeds met een vrolijke stem belonen als hij/zij netjes naast je loopt, gaat zitten als jij stilstaat, en zéker bij de stoeprand : hij/zij mag pas oversteken op commando, waarna dus weer belonen met je stem of een kriebel over de bol.

Het maakt niet uit, of je hond een groot of een klein ras is : het zijn allemaal wolven-in-huisdierenverpakking.
Kijk maar eens naar de Hondenfluisteraar op Nat.Geog : hij gaat hetzelfde om met een malamuth als met een chihuahua!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dan geef je haar een aai over het bolletje , je ka ook een speciale honden worst kopen, en steeds als je vind dat je moet belonen of haar iets leert geef je een stukje worstje.
misschien lust ze dat wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een heel klein stukje leverworst proberen. En dit oefenen niet net na het eten doen. Het stukje moet zo klein zijn dat ze er niet op kan kauwen maar net de smaak te pakken krijgt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een kilo bráááf"....dat werd ons gezegd bij de aanschaf van een hond. Hondenkoekjes en snoepjes bij hele grote uitzondering. Maar vooral: een kilo brààf...

Dat is wat we dan ook zeggen, altijd op dezelfde enthousiaste toon: brààaààffff....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je soms een hond waarmee hij graag speelt? Geef die andere hond een snoepje zoals een wit stokje neem het hem af geef hem gewoon een ander. En dat gekauwd stokje geef je aan je eigen hondje. Mijne hond kende dat ook niet! Eentje uit het asiel, ik heb het hem zo aangeleerd maar hij lust niet alle snoepjes. Doen zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn hond doet alles voor een aai over dr bol en als ik dan ook nog eens uitbundig sta te springen en te klappen, heeft ze het helemaal niet meer, dan gaat ze maar door met commandos op te volgen.
niks geen snoep of koekjes, nee hoor, lekker een aai of knuffel en laten merken dat je haar/hem de allerbeste vindt.
veel plezier met trainen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou frolic proberen en anders belonen met een speeltje ipv eten. Wordt hij ook niet te dik.