honden urine geur verwijderen

Ik heb hier 2 honden op dit moment, die van mijn ouders en die van mezelf. Beide plassen ze in huis als ze bij elkaar zijn. Als ze alleen zijn gebeurt het nooit. De ene (a) is geholpen, de andere (b) niet. De ene keer is het a, de andere keer b die ergens plast. Ze plassen dan vaak op dezelfde plaatsen in huis, ik maak het goed schoon met alles reiniger, bleekmiddel, maar zij zullen het blijven ruiken. Ik heb op internet UF 2000 gezien, maar ik vraag me af of dit helpt.
Heeft iemand tips?? Ik ben radeloos, en vind het ook erg vervelend voor mijn ouders als ze daar zijn, meubels van hout gaan kapot daardoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.4K

Antwoorden (7)

hee vervelent. ze willen elkaar overdomineren. apart zetten wil soms helpen. bvb een in de badkamer en een in de huiskamer.. wel de hond die er woont beneden laten.

als dit niet helpt kan je een krant leggen op de plaats waar het gebeurt. dan is de chaos niet zo overdreven.

verder bierviltjes onder de poten van de bank. dan kan je die verschonen.
$ viltjes per poot.

succes

Toegevoegd na 27 seconden:
$ is 4

Toegevoegd na 2 minuten:
de geur kan je het best verwijderen met azijn, en een geurkaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of UF 2000 werkt... Ikzelf maak schoon met Dettol, dit gebruiken ze ook bij de dierenarts om mee schoon te maken.
Koffie poeder strooien op de plaatsen waar ze plassen, dit vinden ze niet lekker ruiken en verdrijft nare geurtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst reinigen met een sopje van biotex groen.
laat dit een tijdje inwerken, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoelen, en nabehandelen met azijn.
ook ecodor of stalfris kunnen helpen.
het middel wat jij noemt ken ik niet.
Rieneke1
13 jaar geleden
wat ik deed toen ze nog niet zindelijk waren en wel eens mis plasten, ik maakte het schoon met een emmertje warm water en hierin wat wasmiddel.
ik zoog het droog met een alleszuiger, heb je dat niet dan oude handdoeken erop leggen, NIET WRIJVEN!!!maar droogdeppen of gewoon laten liggen.
is de plak droog, peper erop strooien.
aangezien ze dit dus echt heel vervelend vinden zullen ze hier niet meer plassen.
zorgen dat je ze toch van het markeren afkrijgt en waneer je dit gelukt is, dan de plekken met peper schoonmaken met een sopje van wasverzachter.
je huis je ruikt dan weer heerlijk fris.

ps, wel de peper eerst opzuigen hoor.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Citronella (0,75 eurocent/literfles bij C1000 of de Action). Scherpe maar frisse citroengeur. Eerst de urine opdeppen en dan met Citronella. Gewoon een doekje deppen en vegen. Hier helpt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook onze honden plasten als we ergens op bezoek waren (gelukkig nooit bij ons thuis).
Wij hebben dit zelfde probleem zo opgelost omdat de oplossing min of meer voor de hand lag. Ze plasten namelijk altijd tegen een bepaalde roodstenen bloempot aan. Zo´n simpele binnen-pot.

Die pot namen we in een vuilniszak gewoon in de auto mee als we op bezoek kwamen, we legden op het terras de vuilniszak neer en zetten die pot erop, en alle honden plasten naar hartelust tegen die pot. Daarna: vuilniszak weg, pot in een nieuwe vuilniszak en niemand gedupeerd.
Misschien heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De honden willen geuren versprijden en als a daar gaat plassen en dan ruikt b het ook en die gaat graag er over heen plassen een beet je dominant.

Dethol werkt ook erg goed!!