Wat te doen tegen muggen?

Woon in de polder en rond de lente begint het gezoem. Ramen en deuren zijn reeds beveiligd middels horren, slapen gebeurt onder een klamboe en het elektronische 'tennisracket' ligt altijd onder handbereik. Verhuizen is geen optie. Is er een oplossing deze lieftallige doch irritante insekten vroegtijdig KAPUT te krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (12)

Koop het Star Wars defense system.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dulden. Of smeren met iets waar DEET in zit. Dat houdt ze zeker bij je uit de buurt. Klamboe 's nachts doet het ook goed. Zo leven die beestjes verder, maar doen jou niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een bereiding van Essence de citronelle en bergamot in een bepaalde verhouding en dat op je hoofdkussen doet wonderen.Bij elke drogisterij te koop en goedkoper dan de chemisch middelen in het stopkontakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Horren plaatsen op alle ramen en deuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle watertjes in de buurt droogleggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onlangs is er een computergestuurd laser systeem "uitgevonden" om muggen te vernietigen. Om meer precies te zijn dit betrof het op grote schaal uitroeien van malaria muggen. Werkt overigens prima op "gewone" muggen ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een vuurkorf buiten de deur zetten, en daarin een paar houtblokken leggen. insecten houden niet van vuur, tis denk ik niet werkend voor heel 't huis maar als je rondom het huis begint, zullen ze daar op gegeven moment niet meer komen... ik zou zeggen probeer 't eens uit ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je muggen als huisdier houdt moet je niet klagen over het gezoem natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zorg in ieder geval dat je de stilstaande watertjes in de buurt behandelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt op den duur resistent tegen de muggensteken (dan jeuken ze minder). Als je gestoken wordt en je hebt er last van: niet krabben, maar met je nagen een kruisje/sterretje erin drukken, zodat het jeukende gif door je bloed kan worden opgenomen. De bovenstaande klamboe kan natuurlijk een hoop leed al voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
citronellakaars(en) aansteken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muggen worden aangetrokken door zweet en door de zoete luchtjes van zonnecrèmes en parfum: vermijd deze geurtjes zoveel mogelijk.

Smeer citroensap op onbedekte lichaamsdelen.

Leg naast uw bed een ui, dit vinden de muggen niet fijn.

Slaap onder wollen dekens, de muggen kunnen niet tegen de geur van wol in combinatie met stof. Wollen dekens trekken namelijk stof aan.

Hang grote plastic zakken op gevuld met water. Blaas ze op tot een ballon. Het is nu een soort spiegel en als de mug zichzelf ziet in deze 'ballon', ziet hij zichzelf 100 keer zo groot, schrik zich rot en vliegt weg

Kijk ook in bron twee voor bloemen en planten die kunnen helpen.