Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een hond roze verft, hoe reageren andere honden dan?

ik zag onlangs op discovery channel dat iemand een knalroze poedel had. Nou vroeg ik me af of dit het gedrag van andere honden beïnvloed bij onderling contact. Zien ze de roze kleur? Rreageren ze hierop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
710

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Honden zien kleuren niet zo goed, maar ruiken doen ze des te beter.
Ook als wij er absoluut niets meer van ruiken kan een andere hond nog steeds vinden dat zo'n roze hond naar een raar verfluchtje ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Honden zien geen duidelijke kleuren, alleen maar donker en licht. Ik geloof ooit gehoord te hebben dat ze in zwart-wit zien, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar om op je vraag te antwoorden: ik geloof dat ze het niet anders zien dan een bruine hond, omdat ze alleen het donkere en het lichte zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn mening is dat honden alleen de kleur rood zien, dus roze zal denk ik dan grijstint hebben.
nisk bijzonders voor een hond dus omdat ze alles in grijstinten en rood zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond ziet alleen een hond en denk vast niet : He, die is rose, zoiets heb ik nog nooit gezien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo niet?
Honden kunnen dacht ik niet echt kleur zien dus ik denk dat ze er totaal niet op zullen reageren. Voor hen is het gewoon een hond zoals andere honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al beschreven kunnen honden niet goed de verschillen van kleuren zien.

Als het wel kon zouden ze denk ik wel reageren.
Als ik iemand zie lopen met een roze huid zou ik ook reageren :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat er hier meer om hoe andere hondenbezitters hierop reageren! Dat zou het gedrag van honden ook kunnen aanpassen... Daar zijn ze namelijk wel gevoelig voor!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reageren er niet op.op de kleur tenminste.andere baasje wel denk ik. en hoe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dieren reageren niet.
maar ik denk mensen wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zielig voor die hond....

Ik zou zeker omkijken naar zo'n beestje. Maar nog langer zou ik zijn baas in zijn gezicht kijken. Kijken of die wel spoort. Een hond is een dier, geen speelgoed..

Maar wat hier al gezegd is klopt van die kleuren. Hondje zal er zelf weinig last van hebben. Totdat die verf er weer uitgewassen moet wrden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding