Hoe maak je je hamster tam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha , moet je mij zien .... ik las in mijn snelheid deze vraag ; HOE MAAK JE HAMSTER HAM ......
vond dat een erg rare vraag ....maar gelukkig het is TAM .

Het beste antwoord

stoor een hamster nooit in z'n slaap: daar worden ze terecht erg chagrijnig van.
geef regelmatig aandacht, en ook lekkere hapjes uit de hand.
zorg wel dat de hamster dit makkelijk kan pakken, want ze zijn geneigd anders je vinger voor een lekker hapje aan te zien.
verder: een tevreden hamster krijg je sneller tam dan een gestresste, dus zorg voor een ruime kooi, met steeds nieuwe prikkels.
dat hoeft niet duur te zijn: met een wc-rol zijn ze uren zoet. of met een plukje hooi, of met wat keukenpapier.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje

Andere antwoorden (3)

door hem eerst rustig aan zijn omgeving te laten wennen...en als die wakker is voorzichtig uit het kooitje en aaien...steeds meer ,maar bouw het op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door heel veel geduld te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hamster is een nachtdier, dus hij slaapt over het algemeen overdag.
Meestal tegen een uur of acht `s avonds worden ze wakker.
Als je de hamster pas hebt, dan is dat de beste tijd, als hij wakker word, dan uit zijn kooi te halen.
Laat hem lopen over je handen, rondsnuffelen, en met een beetje voer, pakt hij vanzelf dat aan, en propt dat in zijn wangen.
Hem over de tafel laten lopen, en lokken met voer werkt ook goed.
Dan went de hamster erg vlug aan je, en word handtam.
Pas wel op, want hamsters willen nog weleens van de tafel afspringen, en ze zijn erg vlug in het verstoppen.

Vergt een beetje geduld, en als je hem wat langer hebt, kan je hem ook wel eens overdag wakker maken.