wat te doen bij kattenvlooien in huis

ik heb een jonge kitten van een boerderij nou blijkt dat het nest vlooien had heb een vlooien bandje gehaald,de poes is vlooien vrij maar mijn huis is vol, heb 2 jonge kindjes met veel knuffels. help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (7)

kan je spuitbus voor kopen, werkt prima. kijk vooral op plaatsen waar jij niet veel komt maar poes wel, eitjes komen uit door trilling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
och jee, maar idd een spuitbus halen, die op de plekken waar de kat ligt spuiten, ook bij die dierenarts frontline kopen, dit is wel wat duur, maar hier worden de vlooien onvruchtbaar van, dus je hebt dan nog wel wat vlooien, maar ze kunnen zich niet voortplanten.
en die knuffels inspuiten, goed heet wassen als het kan.
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik heb dit al eens meegemaakt.
Ik moet zeggen dat ik geen kleine kinderen in huis had, maar ik heb vervolgens dit gedaan.

Bij de drogist koop je een speciale spuitbus tegen vlooien, dan eerst de poes en de kinderen even tijdelijk elders onderbrengen, en vervolgens van achter naar voor van je huis alles bespuiten, hou er overigens rekening mee dat dit ook voor jou ongezond is dus bescherm jezelf ook goed d.m.v eventueel een mondkapje.

Dus van achter naar voren werken zodat je na de behandeling zelf ook je huis voor tenminste 24 uur kan verlaten, maar dit staat waarschijnlijk wel vermeld op de bus.Alle deuren en ramen uiteraard goed afgesloten houden zodat het gif het beste zijn werk kan doen.

Na die 24 uur eerst zelf je huis betreden om vervolgens grondig te gaan stofzuigen, en geheid je bent van die vlooien verlost.

Een hele klus, maar wel de beste remedie.
Bij mij heeft dit wel veel succes gehad.
En, om herhaling te voorkomen, toch maar een vlooienbandje omdoen.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een oplossing....dit doe je s'avonds voor je naar bed gaat...
vul een plastic afwasbakje met een laagje water met beetje afwasmiddel.....
in het midden zet je een schaaltje op de kop met daar boven op een theelichtje...
de kamer is donker, en de vlooien komen op t kaarslicht af, en springen in de bak en kunnen er niet meer uit... dus verdrinken.. het theelichtje dooft vanzelf naar 4 uur... en kijk maar eens de andere dag hoeveel vlooien je hebt gevangen, daar sta je van te kijken ...

het is milieu vriendelijk, kost weinig, maar t effect is groot...

ik doe t al jaren zo, als onze dieren vlooien hebben..en ik heb andere mensen er met veel tevredenheid mee geholpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
poes uiteraard de toegang ontzeggen, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, anders staat je huis in de fik:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe t zo vaak, mijn huis is nooit in de fik gegaan, omdat ALS het kaarsje valt, het in t water valt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt waar? geweldig idee +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit van gehoord,maar zeer bruikbaar deze tip.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Erg goed, helemaal omdat er sprake is van kinderen - dan is een spuitbus/24 uur weg moeten blijven niet heel handig lijkt me.
een stukje van een vlooienband op de plaats leggen waar de kat slaapt helpt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik altijd bolfo gold of advantage want mijn dierenarts vertelde dat vlooien immuun zijn geworden voor frontline,wat ik ook idd aan de lijve heb moeten ondervinden kreeg ze niet weg die beesten en dus maar overgestapt op andere middelen.
in die tijd heb ik me hele huis achter de kasten ed gespoten met een vlooienspray
ook heb ik toen de knuffels van mijn kindje in de was gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dierenzaak verkocht me ook dat Bolfo Gold voor bij de katten in het nekje en een spuitbus voor in huis.

Er werd mij inderdaad ook verteld dat de vlooien (of de katten?) immuun kunnen worden voor FrontLine en eigenlijk alle middeltjes, dus variëren met dat spul.

Ook werd me verteld dat 80% van de eitjes (of de vlooien?) niet op de kat zitten.

Het voordeel van het spuitbusje was dat je slechts 1 uur uit je huis diende te blijven en dan je stofzuigerzak er mee in spuiten en goed stofzuigen en je huis goed luchten.

Ze vertelde dat je de plinten van je huis goed moest bespuiten want daar leggen ze in het donker de eitjes

Ik geloof dat het wel gewerkt heeft.