kan een hond bij een konijn?

ik heb een konijn en we willen een hond kopen, hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen (hond=labrador puppy konijn= dwergkonijn)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
Loopt het konijn los dan?
amigo
13 jaar geleden
en hoe groot is je konijn? mijn zus heeft van die konijnen die bijna net zo groot zijn als een hond, die lopen los EN ze heeft een hond, dat gaat blijkbaar wel goed, maar met een klein konijn zou ik het niet durven

Het beste antwoord

Je moet aan de hond laten zien dat het konijn in de rangorde boven de hond staat, dit doe je door bijv eerst het konijn aan te halen bij thuiskomst en als je de hond een koekje geeft duidelijk zichtbaar voor de hond het konijn eerst pas wat doen. En in het begin veel bij elkaar laten zijn en altijd onder toezicht. Hoopt dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een konijn kan niet hoger in rangorde komen te staan omdat ze elkaars taal niet begrijpen.
de baas moet hoger in rangorde staan en bepalen wat wel en niet mag zodat de hond als konijn dit accepteren. klink gek maar een konijn kan zeer dominant zijn!!!

Andere antwoorden (4)

Konijn achter gaas, alleen bij elkaar bij toezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dit kan goed eerst laten wennen aan elkaars geur en konijntje in je armen te houden zodat hond kan snuffelen wel op letten omdat je een pup heb maar het kan wij hebben terriers maar ook een konijn die nu elke dag een halfuurtje binnen losloopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat dan een binnenkonijn? Want ze mogen toch niet te grote temperatuurswisselingen hebben?
Laat ze eerst aan elkaar ruiken, zowel hond aan konijn en konijn aan hond. Je kunt de hond ook leren te gaaan liggen in de buurt van het konijn, zo voorkom je de drang om wild te gaan spelen. Houd altijd toezich als ze samen zijn, maar het kan zeker heel goed. Laat de hond absoluut nooit 'jagen' achter het konijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een labrador is een jachthond met jachtinstinkt.

door de hond te laten weten welk gedrag je accepteert en wel gedrag niet is het af te leren om achter een konijn aan te jagen en het te zien als prooi.
het instinkt komt dus een trapje lager te staan, maar is zeker niet verdwenen. dit zal alleen willen als de hond over het algemeen goed onder appel staat.

rustig aan elkaar laten wennen. in het begin zal de hond het konijn erg leuk vinden, maar het nieuwe gaat er vanzelf wel af en ziet de hond dit als gewoon.

een pup gaat echter achter van alles en nog wat aan. ziet ie het konijn als speeltje laat dan weten dat dit gedrag niet kan, en geef hem een speeltje waar het wel mee mag spelen. als de hond wat minder impulsief gaat reageren en wat ouder is zal het na gewenning van jongs af aan makkelijker gaan.

let wel op dat je konijn zich niet het apezuur schrikt. het kan in paniek raken en gaat sprinten in zijn hok. het komt voor dat een konijn hierdoor zijn eigen rug breekt!