kan je een vissenkom (groot) zo inrichten dat de vis er toch gelukkig in leeft

met een buitenfilter en grind en planten en zand en een pomp (niet dat ik dat ga doen ofzo...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat een vis ongelukkig is dan ?

Het beste antwoord

Ja hoor. Dat kan wel. Kwestie van ervoor zorgen dat het de natuurlijke omgeving nabootst. Planten er in ed. Hoekjes om uit zicht weg te duiken en de kom op een rustige plek van de kamer houden helpen al een boel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een viskom blijft een kom... een vis heeft meer behoefte aan ruimte.. je kan ook een waar feest basin maken voor je vis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Wanneer het geen kom maar een aquarium is en je richt hem volgens de voorschriften in, dan kunnen vissen heel gezond en gelukkig leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het blijft zielig, het kan nooit groot genoeg zijn en het probleem is ook dat door het ronde glas de vis alles super vergroot ziet.

Toegevoegd na 4 minuten:
ik vind het onnodig dierenleed, een vis hoort vrij in de natuur te zwemmen. Wat heb je er als mens nou aan om de vis thuis te houden, dat is toch puur egoisme?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Geen idee waarom je hier minnetjes kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de waarheid komt niet altijd gelegen denk ik. Maar als je er eerlijk over nadenkt is het toch zo, die vis wil toch liever vrij zijn.waarom doen mensen dit?ik vind het egoistisch en totaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Een kom/aquarium blijft wat het is.
Een vis zal nooit gelukkig zijn in zo'n klein ruimte.
Een vis hoort vrij in de natuur en niet in een zielig kommetje z'n levenlang saaie rondjes te draaien.

Moet je eens voorstellen dat jij in een krap kom of dergelijk zit..
Toch niet meer normaal!??

egoïsme heet dat!

Btw. Niet alleen vissen, ook vogels enzo :)