Hoe is het examen opgebouwd van het Honden- en Kattenbesluit bij de LOI?

Momenteel volg ik de opleiding HKB via de LOI. Na het zoveelste hoofdstuk over vissen en reptielen, vraag ik mij af wat dit nog met het HKB te maken heeft. De opleiding voor het HKB bij het Cursuscentrum in Barneveld gaat echt alleen over honden en katten.

Wie heeft het examen bij de LOI gedaan en kan mij iets vertellen over de vragen? In oktober hoop ik examen te mogen doen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Of beter, door de vissen de honden en katten niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik heb ook gelezen wat je schreef in de reakties, en heb eens wat gegoogeld. Ik raad je aan om dat ook eens te doen. Alleen met trefwoorden "klachten" en "LOI" gaat er een wereld voor je open.

Je bent niet de enige, die vindt dat het lesmateriaal verouderd is, en ook andere klachten, zoals het niet serieus ingaan op emails, vind je overal terug.

Het LOI zou een klachtencommissie hebben (dat zou zelfs verplicht zijn) maar informatie daarover is nauwelijks terug te vinden. De schreeuwerige informatie over dat het LOI zo fantastisch is, kun je veel makkelijker vinden.
Maar ook over de afhandeling van klachten, zie je allerlei mensen schrijven. Dat gaat dus ook niet goed, en er is ook in VARA Kassa aandacht aan besteed.

Het lijkt mij simpel: als een instituut een opleiding aanbiedt, dan moet het lesmateriaal aan bepaalde eisen voldoen. Als de informatie in het lesmateriaal niet klopt, dan deugt de cursus niet, en heb je recht op terugbetaling van de kosten van de cursus, en al helemaal als ze weigeren de fouten te herstellen.

De opleiding HKB is officieel erkend, en dat kan volgens mijn informatie maar op 2 manieren: of door het ministerie van OCW of de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie. Beide hebben een uitgebreide site, met een FAQ waar uitvoerig wordt ingegaan op de kwaliteit van opleidingen, en wat je kunt doen met een klacht.

Surf daar eens rond, en kom gewoon in actie. Want het lijkt mij onzinnig om te gaan betalen voor een opleiding die niet goed is. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb internet al helemaal afgezocht. Kom inderdaad veel klachten over de LOI tegen. Helaas niet veel over het HKB, terwijl tot voor kort de LOI de enige opleider was voor het HKB. Ik vermoed zelf ook een beetje dat ze de opleiding niet meer aanpassen, omdat de regering al jaren roept het HKB te zullen veranderen. Misschien moet ik gewoon maar eens wat pensions aanschrijven....... De LOI blijf ik mailen met klachten en ondertussen heb ik al een kantje vol met fouten opgeschreven. Ik ga eens op de site kijken van OCW, bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, en veel succes!