Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn cavia maakt een knorrend geluid, een soort vogelbekdier geluid, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een soort brrrrrrrrrrrr?

Dat geluid maken ze meestal als ze óf dominant proberen te doen, óf indruk willen maken op het andere geslacht. Sommige cavia's schijnen het ook te doen als ze je lief vinden.

In de bron kun je meer vinden over caviageluiden. Bekijk vooral ook de rest van die site, het is een uitstekende plek om meer te weten te komen over je cavia.

PS trouwens, als je zegt 'mijn cavia' bedoel je toch wel 'één van mijn cavia's'? Cavia's hebben minstens één andere cavia nodig om mee samen te leven. Dit maakt echt uit, een cavia alleen leeft vaak jaren korter dan cavia's samen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze worden ook wel Guinese biggetjes genoemd. Maar
cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken en met de gedrongen lichaamsvorm. het is dus het natuurlijke geluid van je cavia wat je hoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding