wat kan ik er aan doen dat mijn hond minder traant

ik moet elke dag wel minstens 5x p.d mijn hond haar oog rotzooi weg halen, vind dat echt wel veel, maar wat kan ik er aan doen zodat dit weg blijft iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ben er al mee naar een dieren arts geweest en nee was niet ontstoken, is prima in orde, het komt gewoon veel voor bij dit ras, maar ik dacht dat mss iemand hier er ook wat ervaring mee had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komt gewoon door dat deze ras, (heeft dierenarts mij vertel dan), gewoon vrij diepe ogen hebben en veel haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee heb laminaat, maar ik dacht misschien dat een van jullie een foefje er voor had want met afgekookt water heeft ook niet veel vermindering opgelevert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@leonie ze heeft er bijna geen haar zitten dus word moeilijk en dankjewel voor het compliment

Antwoorden (5)

Ben je hier wel eens mee naar de dierenarts geweest?
Dat lijkt me een goed idee.
Misschien heeft je hond wel een oogontsteking!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotzooi in zijn ogen is een teken van ontstoken ogen. Het kan komen door te lange wimpers. Maar wat het ook is, Ga even naar de dierenarts met je hond , die kan de oorzaak wegnemen.
Wat je nu al kan doen, is water koken. Dit af laten koelen. En vervolgens daar de ogen straks mee schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je vloerbedekking? Het kan namelijk wel zo zijn dat d hond in zijn spel stof doet opwaaien wat dan in zijn ogen komt. D.m.v. trane wordt dat er weer uitgespoeld. En inderdaad, de ene hond is de andere niet. De een zal meer tranen dan de ander.
Mijn cavaliertje heeft ook vaak betraande ogen.
13 jaar geleden
mogelijk heeft ze een verstopt traanbuisje?
een cosmetisch probleem waar niet iedere dierenarts wat aan wil doen.
traansmeerremover van beaphar werkt uitstekend.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rieneke dankjewel zal ik zeker eens gaan proberen en het antwoord laten weten
is het een chow chow ?

die hebben vaak oogproblemen, entro- of ectropion met de oogleden, dat is erfelijk bepaald en kan alleen door een operatie worden verholpen ( het naar binnen of buiten krullen van de oogleden )

Ontstopte traanklieren is al genoemd en eventueel het gebit goed laten nakijken of er niet een tand of kies ontstoken is.

Marianne