nee, dat is niet goed voor ze.
voor honden en katten is chocolade zelfs giftig, wie weet voor schildpadden ook wel.
landschildpadden hebben verse groente nodig, en waterschildpadden vlees, met supplementen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Nee, schildpadden mogen geen chocolade.

Sowieso vind ik het een slechte zaak om schildpadden als huisdieren te houden (geen aanval op jou of op de vraag). Schildpadden horen in hun natuurlijke omgeving thuis en eten daar geen chocolade.

Toegevoegd na 19 minuten:
Chocola bevat (meestal) suiker en in ieder geval veel Theobromine. Dat kan niet elk dier goed verteren, vooral bij honden en katten is dit bekend, omdat dit vaker voorkomt.

Ik vraag me af waarom je een schildpad chocolade zou willen geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is natuurlijk voor de meeste dieren zo.
behalve de dieren die echt afhankelijk van mensen zijn gemaakt.
Rieneke1
13 jaar geleden
dikke plus som.
ik heb jaren gezorgd voor twee roodwangen, maar je kan ze niet goed bieden wat ze nodig hebben.
uiteindelijk zijn ze via stichting aap verhuisd naar een reservaat in italie, waar ze hun natuur beter kunnen volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kumarie: Niet altijd vind ik. Je kunt bijvoorbeeld best muizen, konijnen of ratten houden als je ze goed verzorgt. Sommige reptielen gaan misschien ook best wel goed. Schildpadden is gewoon een moeilijker verhaal, zoals Rieneke aangeeft en die is volgens mij hierin een behoorlijke expert op het gebied van (huis)dieren en verzorging. Het kan wel, maar dan zou je de natuurlijke omgeving helemaal na moeten maken.
Meer informatie over verschillende soorten schildpadden (oa wat ze eten) vind je op http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3076/reptielen.html.
Er is ook een speciaal schildpaddenforum, http://www.schildpadnet.nl/forum/. Misschien dat een van de leden van dit forum een gefundeerd antwoord kan geven op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou waterschildpadden geen chocolade geven,zoiezo geen enkel dier.