Hoe heten die vreemde beestjes in mijn badkamer ?

Ze zien eruit als een grijze ellips die aan 1 kant overloopt in een punt. En ze lopen alleen over een betonnen randje tussen de deurposten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe groot zijn ze?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En alleen laat op de dag, tegen de avond en in de nacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een halve cm lang en 2 mm breed schat ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie ze meestal alleen midden in de nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt op het zilvervisje. Overigens een huisdier waar je geen last van zult hebben. Wordt geen plaag en doen ook geen vieze dingen. Ideaal. Ik zie er een ongeveer elk kwartaal en ze zijn heel erg schuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er verder ook geen last van. Ik zie ze al meer dan een jaar, en ik heb ze zelfs al een naam gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier eens> Google pics. Al die pootjes zie je blijkbaar op de foto in het echt nauwelijks.
http://images.google.com/images?hl=en&safe=off&um=1&newwindow=1&q=Lepisma+saccharina&sa=N&start=80&ndsp=20
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier eens> Google pics. Al die pootjes zie je blijkbaar op de foto in het echt nauwelijks.
http://images.google.com/images?hl=en&safe=off&um=1&newwindow=1&q=Lepisma+saccharina&sa=N&start=80&ndsp=20
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, ik ben overtuigd. het is inderdaad een zilvervisje.

Het beste antwoord

Dat zijn waarschijnlijk zilvervisjes of suikergasten. Die houden van donkere, vochtige plekken.

Schrik niet van het plaatje in de link. Daar is het beestje nogal groot afgebeeld.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zilvervisjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten...
Pissebed?

Ik zou m'n badkamer maar eens goed schoonmaken als ik jou was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Met schoonmaken alleen kom je helaas niet van ze af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn engerds die je in geen geval kunt tolereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, zeker geen pissebed. Die herken ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik dacht al dat ik het mis had, want dat van die punt klopt niet.