hoe kan je je beeldscherm van je computer minder fel zetten?

Ik heb erg veel last van mijn ogen als ik achter de laptop zit, maar kan niet vinden hoe ik de beeldinstellingen wijzig. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.5K

Het beste antwoord

Rechtsonder heb je (bij Vista en Windows 7) een batterij. Als je daarop klikt kun je instellen of je energiebesparend of gebalanceerd wilt hebben. Je kan dit ook wijzigen als je op ''Helderheid van beeldscherm instellen'', bij hetzelfde batterijtje. Dan kan je het preciezer instellen.

Heb je een andere besturing, dan moet je even naar je configuratiescherm gaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel maar wel wat ik zocht! Perfect dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Zit vast ergens op je monitor een knopje, dan moet je de mogelijkheden afgaan en zoek je de de mogelijkheid waarbij een zonnetje staat aangegeven, en die kan je dan lager zetten.
13 jaar geleden
hier een linkje naar een artikel over toetsenborden van laptops. Daar wordt oa de "fn"toest behandeld. Daar vind je de oplossing van je probleem.
http://computertotaal.nl/article/6922/handige-functies-onder-de-fn-toets.html
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het op jouw pc zo werkt, maar ik doe het via 'Fn' en tegelijk de pijltjesknop naar links of naar recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens goed naar je toetsenbord; op sommige toetsen zal je grijs/blauw-achtige tekst vinden. Die bieden mogelijkheden om je laptop te beheren. Belangrijk is de toets met daarop de tekst 'Fn' Wanneer je die toets ingedrukt houdt, dan kun je de grijs/blauw-achtige functies die op andere toetsen staan, aktiveren.
Daaronder zit óók een mogelijkheid om de helderheid van je scherm te vergroten of verkleinen. Hetzelfde geldt voor de geluidssterkte en nog andere functies.
Vind je de Fn-toets niet op je laptop, dan dateert je model uit een tijd toen dit nog geen algemeen gebruik was.