Hoe werkt usenet bij ziggo

Je hebt bij ziggo toegang tot usenet hou werkt dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ziggo heeft een eigen nieuwsserver "news.ziggo.nl". Als je klant bent bij ziggo kun je dit serveradres in de configuratie van je downloadsoftware (newsleecher of sabnzb) invullen, soms moet dat met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en daarna kun je downloaden. Om te downloaden heb je een zogenaamd NZB bestandje nodig, waarin de verwijzingen zitten naar de te downloaden bestanden.

Wat je precies nodig hebt en hoe het werkt lees je stap voor stap in de handleiding op onderstaande link.

Nieuwsservers van internetproviders zijn wel een beetje beperkt, dit in tegenstelling tot payservers. Bij ziggo moet je een bestand downloaden binnen 30 dagen nadat het gepost is, bij een payserver kan dit soms nog na 600 dagen en altijd met een veel hogere snelheid. Maar goed, het is wel gratis (al zitten de kosten in je abonnement verborgen) en als je binnen 30 dagen download werkt het prima.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het ook geprobeert, maar mijn ziggo server werkt niet en heb achteraf toch maar een payserver genomen. Is wel aan te raden want dat is lekker snel :)