Kunnen digitale afbeeldingen worden omgezet naar dia's?

Ik kreeg die vraag onlangs van iemand die zelf geen internet heeft, en meer waarde hecht aan de sfeer die het projecteren van dia's op een scherm met zich meebrengt,
dan aan haarscherpe opnamen.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Ik vond het antwoord van edoderoo de meest praktische oplossing, maar het antwoord van Pikkebaas was het meest direkte antwoord op de gestelde vraag.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens mijn studie hebben we vaak dia's gemaakt van digitale afbeeldingen. Met een statief, een analoge camera en een donkere ruimte foto's maken van een beeldscherm. Het werkt prima (als je een goeie camera hebt). Zorg ervoor dat de camera recht voor de monitor staat om vervorming te voorkomen, lange sluitertijd....prima resultaat, succes.

Toegevoegd op 20-05-2009 17:44:14
......grappig...geen enkel pluspuntje terwijl ik zou zweren dat ik het enigste juiste antwoord aan het geven ben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tuurlijk is dat technisch mogelijk, maar kan het ook werkelijk in de praktijk... Ik denk dat het de tijd terugzetten is, het kan natuurlijk... Er zijn printers die op folie kunnen printen, maar of dan de resolutie ook zo hoog is dat detail gegarandeerd is, dat weet ik niet... Het is mogelijk, maar is niet commercieel... En daarom is nog niemand daarin gesprongen om een printer op diaformaat te gaan maken en op de markt te zetten...

:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))
Boven de dia projector zou ik een beamer hangen. Foto's van harde schijf en bij wisseling van foto een diaklik.wav maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Gouden idee! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CTH'
kijk is aan, maar geen internet kan ook betekenen; Geen computer, en dus edoderoo zijn antwoord meer bijdraagt aan de oplossing als die van mij.
Digitale foto's kunnen heel goed met een beamer worden geprojecteerd, het nadeel is wel dat beamers best duur zijn. Maar met een lekker groot LCD-scherm kun je ook foto's tonen, en daar kun je tegenwoordig vaak zo je computer op aansluiten, en USB-sticks in stoppen.

Ook DVD-spelers kunnen vaak een dia-voorstelling van JPGs laten zien, en er zijn ook programma's te krijg die een foto-show als DVD-film laten zien (inclusief muziek eronder). Wellicht dat je kennis een van die opties wel een redelijk alternatief vind?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hoor ik het donderdag wel....
Volgens mij kunnen ze dat gewoon bij fotozaken doen, net zoals deze digitale foto's kunnen printen en inlijsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens in de PCM van deze maand