is ifun.tv kijken legaal in Nederland?

Ik vroeg me even af of deze site m.ifun.tv legaal is om er naar te kijken, blijkbaar is het een streamwebsite?? Als je een stream kijker bent, is het legaal om er naar te kijken? En is de site zelf veilig tegen virus of malware?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Antwoorden (1)

Nee. Je kunt daar films kijken waar je normaliter voor moet betalen.
Wat malware betreft kan de site riskant zijn.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En wat zijn zeg maar de straf, of boetes?
SimonV
4 jaar geleden
Dat zou € 150,- euro kunnen zijn. Maar in de praktijk € 0,-.
https://www.geenstijl.nl/5146212/mooi-digitale-rechter-voorkomt-downloadboete/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hmm, dat is niet vreselijk erg toch? Ik had echt boete van 500+ euro verwacht of gevangenis straf ofzo
SimonV
4 jaar geleden
De boete valt nog mee.
Maar hoe zou jij het vinden als je voor een paar miljoen een film zou produceren en niemand zou ervoor betalen om deze te zien?
LeonardN
4 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid.
Er worden geen boetes uitgedeeld, maar schikkingen door particuliere bedrijven (althans dat probeert/probeerde men). De 150 euro is een bedrag wat Dutch Filmworks wellicht zou gaan eisen. Een ander bedrijf zou wat anders kunnen eisen. In de praktijk is het gebleken dat internet providers niet meewerken vanwege privacy, en de rechter tot nu toe niet meegaat in de argumenten van BREIN en consorten. En dat gaat dan vooral over torrents, omdat dat vrij makkelijk te bewijzen is qua IP-adres, als je geen VPN gberuikt. Voor streamwebsites zie ik helemaal geen juridische mogelijkheid om voor bijv. BREIN zoiets aan te tonen. Alle bewijs daarvan zou dan in mijn ogen onwettig verkregen zijn.