Waarom staat ''The Most Beautiful Girl In The World'' van Prince niet meer op YouTube?

Een paar weken geleden kon ik hem nog gewoon luisteren, nu vind ik alleen nog maar covers, waarom staat het liedje niet meer op YouTube? Op Spotify ook niet, heeft het ook nooit op gestaan, wat ik raar vind want het is een hartstikke bekend liedje. Weet iemand toevallig waarom sommige superbekende liedjes ineens niet meer op YouTube staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft vrijwel altijd te maken met inhalige platenmaatschappijen die iedere hit tot de laatste cent willen uitmelken.
Grote kans dat 'ie later weer op YouTube komt onder princevevo, aangevuld met reclame.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of dit het nummer is: https://www.youtube.com/watch?v=G32Edg7jd5Q
Anders kan ik helaas geen antwoord geven op je vraag. Succes

Antwoorden (2)

Youtube heeft het nummer waarschijnlijk gewoon verwijderd - juist omdat het zo'n bekend nummer is. Tegenwoordig letten zij extreem op mensen die videos van andere artiesten uploaden. Je kan het misschien beter met vimeo.com proberen.

Spotify bevat vooral nieuwe nummers en ik heb ontdekt dat oude songs, juist de bekende, er vaak niet te vinden zijn (zo ook Highway to Hell van ACDC) Geen idee waarom.. maar Spotify is wel meer gericht op 'moderne' muziek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
AC/DC komt nog wel... Brian Johnson riep in 2008 nog dat iTunes de muziekindustrie zou verpesten, maar heeft afgelopen november een contract met ze getekend. Voor zover het hoofdstuk 'Principes', maar dit betekent wel dat Spotify waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten.
Spotify is niet zozeer gericht op nieuwe muziek. Het is eerder dat enkele oudere artiesten morele/creatieve bezwaren zien, zoals Led Zeppelin, Garth Brooks, The Beatles en Bob Seger.
Ook in nieuwe(re) bands is een kleine minderheid te vinden die geen contracten met Spotify aan willen gaan om soortgelijke redenen, zoals Atoms for Peace en Tool.
Prince heeft het niet zo op mensen die zijn werk online posten zonder toestemming.

Hij had onlangs fans aangeklaagd omdat ze een deeltje van één van zijn concerten online op hun YT account had gezet.