Hoe krijg ik de data van mijn D:schijf terug?

Op de een of andere manier is alles ineens foetsie.. behalve een mapje dat ik gekopieerd heb van mijn vorige computer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Lees dit eens rustig door. Kom je er niet uit, mag je contact met me opnemen door me een PM te sturen. Help ik je(natuurlijk op een beter tijdstip dan dit;)) verder.

Succes!

http://www.mget.nl/gewiste-verwijderde-bestanden-terughalen-herstellen.html

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.gratissoftware.nu/gratis-gewiste-verwijderde-bestanden-herstellen-software.php Hier nog iets;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor de tips. ik ga dit eens grondig bestuderen. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inmiddels gelukt (met Recuva). Ik heb nu zo'n 70 GB terug :)
Alleen jammer dat de hele mappenstructuur weg is, en dat bijna alle bestandsnamen vervangen zijn door nummers.
Het is nu een onoverzichtelijke bende. Van een audio cursus in mp3 formaat weet ik nu de volgorde van beluisteren niet meer.
Maar ik heb het in ieder geval terug.

Andere antwoorden (2)

Log in op de PC met administrator rechten. Onder Vista de administrator tevoorschijn roepen:
1. Start
2. CMD {enter}
3. net user administrator /active:yes
Log uit en weer aan of reboot de PC. Er moet nu een gebruiker administrator te zien zijn. (Vergeet niet die een wachtwoord te geven.)

Stel, je weet dat je een bestand had mijnbelastingaangifte.doc (ik noem maar iets). Je kunt nu als volgt controleren of dat bestand nog bestaat:
1. Start
2. CMD {enter}
3. D: {enter}
4. CD\ {enter}
5. dir mijnb*.doc /s

En evt:
1. Start
2. CMD {enter}
3. C: {enter}
4. CD\ {enter}
5. dir mijnb*.doc /s
(Mocht je 't per ongeluk naar C: hebben verplaatst.)

Als dat commando de map vindt waarin het bestand staat, weet je dus in welke map je moet kijken voor je bestanden. Als dat commando niks vindt, ziet 't er zuur uit. Dan moet je inderdaad denken aan terughaal-tools zoals een andere beantwoorder als optie geeft.
Als je 't per ongeluk verwijderd kan hebben: installeer vooral geen extra zaken op de PC! Zet er geen extra foto's of andere bestanden op! Hoe meer je op je PC zet, hoe groter de kans dat verwijderde bestanden niet meer terug te halen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Damn, da's best klote. D: