Filmpjes van videocamera worden opgeslagen als pdf. Hoe kan ik dit aanpassen?

Wanneer ik filmpjes van mijn videocamera wil opslaan, worden ze opgeslagen als pfd. Dit heeft waarschijnlijk te maken met instellingen, alleen ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen. Hebben jullie enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet echt een complete vraag
Bedoel je dat hij wordt opgeslagen met de extensie .pdf of heeft hij alleen maar een pictogram van een pdf en wil hij het bestand openen met Acrobat reader ( of soortgelijks )

Ik ga er voor het gemak er van uit dat je je filmpjes gewoon vanuit je camera naar je bureaublad ( windowspc ) sleept.

Oke een mogelijke oplossing
Rechtsklikken op het videobestandje, ( je krijgt dan een contextmenu ) ga hierin naar "openen met" en daarna naar "een standaard programma kiezen".
Selecteer hier het juiste programma ( vaak een mediaspeler oid ) en bevestig dit.

Krijg je "openen met" niet te zien in je contextmenu?
Druk dan de shift in terwijl je rechts klikt, dan staat hij er ook ;-)