Waarom bestaan er nog bekende pc reparateurs?

Voor elke sector van elke branche is er wel iets "groots".
De horeca bijvoorbeeld macdonalds, auto's hebben bv de ANWB, autoruiten bv Carglass. Zo kan ik even doorgaan.
Waarom is er nog geen centraal bedrijf waar je terecht kunt voor pc hulp of een nieuw systeem?
Dus wanneer je smiddags een defecte pc hebt dat iemand hem komt repareren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoeld dus GEEN bekende. Waarschijnlijk door de prijs die reparatie's aan pc's vergen, er zijn heel veel "handige neefjes" die er voor zorgen dat een "normaal" bedrijf altijd te duur is. Maar als je even zoekt is er altijd wel iemand in de buurt die op redelijk korte termijn kan repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen: een idee is geboren, dus start het op! Verder denk ik dat een pc dermate snel aan vervanging toe is doordat de techniek zo snel gaat dat het vaak meer loont om een nieuw systeem te kopen dan door hem met dure onderdelen te laten vervangen en uurloon te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mycom is best een bekende naam in computerwereld.
bamibal
13 jaar geleden
KPN lijkt me groot genoeg

Toegevoegd na 1 minuut:
Naast kpn zijn er natuurlijk nog genoeg bedrijven die daar hun brood mee verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ICT'ers rekenen zoveel dat 't vééél goedkoper is om een neefje of buurman of kennis in te schakelen. Een buurman of kennis of neefje doet 't zelfs meestal gratis, of voor een biertje en een stuk taart.

Tevens kopen mensen vaak gewoon een nieuwere PC als er iets aan mankeert - bijv. omdat ze de PC de laatste maanden toch al zo traag vonden.
(Wat men dan niet weet of wil weten, is dat de PC 5x zo snel zou lopen met Ubuntu erop i.p.v. Windows.)

Omdat er dus nog geen bedrijf is opgestaan met concurrerende prijzen, is er dus nog geen overbekende landelijke PC-reparateur. Concurrerende prijzen in deze is ook moeilijk, omdat een reparateur een hoge verantwoordelijkheid heeft: bestanden/documenten/foto's mogen doorgaans niet verdwijnen of moeten worden overgezet op het gerepareerde systeem.
Vanwege die hoge verantwoordelijkheid moet een professioneel bedrijf wel hoge kosten rekenen.