kan ik een schijf herbenoemen ?

Toegevoegd na 19 minuten:
mijn ipod stond eerst onder schijf (f) en mijn externe muziekschijf onder (g) . Nadat ik zonder eerst mij ipod aan te sluiten mijn muziekschijf ben gaan bekijken,staat mijn muziekschijf onder (f).als ik nu eerst mijn ipod en vervolgens de externe schijf aansluit,blijft de externeschijf (f) en de ipod (g).gevolg ik kan mijn ipod niet meer benaderen.hoe kan ik mijn ipod weer onder schijf (f) krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

ja dat kan. In schijfbeheer binnen windows (controle panel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start - instellingen - configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - opslag - schijfbeheer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik in het startmenu in het zoekveld en type: "compmgmt.msc" (zonder aanhalingstekens).

Klik in het venster dat opent op Schijfbeheer. Je krijgt nu een overzicht van je schijven.

In de onderste helft van het scherm zul je als het goed is je F: en G: schijven zien. Rechtsklik erop en kies "Stationsletter en paden wijzigen..."

Je kunt nu zelf kiezen welke letter de schijf krijgt.

Toegevoegd na 46 seconden:
Oh ja: vooral NIET de C: schijf veranderen, daar houdt Windows niet zo van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je ook maar weten, ideaal man! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je de partitie waar de OS op draait ook geen andere letter geven in schijfbeheer. Monkeyproof dus :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@darkreaven: Dat kan theoretisch wel ja. Als je het doet, zal je systeem ook nog wel even draaien, maar in de praktijk loop je toch tegen onverwachte problemen aan. Dingetjes die toch keihard op C: zijn ingesteld, of waarbij bij het installeren de schijfletter wordt vastgelegd en die dus niet mee verandert bij wijziging daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bushokje: Als je naar Systeembeheer gaat (tenminste op Vista), dan zie je dat daar allemaal snelkoppelingen staan. Dan is het eenvoudig om even te kijken waar zo snel naartoe wordt gekoppeld. Ik wist dat echt niet uit m'n hoofd hoor :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat je de C-partitie wel kan wijzigen, maar ik had het specifiek over schijfbeheer (waar jij het over had) binnen windows. daarin kan je volgens mij geen aanpassingen maken aan de partitie waar Windows zelf op draait. hetzelfde geld voor formatteren van de c-schijf..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik zie dat ik je reactie verkeerd gelezen heb. Ik las "ook een andere letter", ipv "ook Geen andere letter" haha Foutje... Je hebt gelijk, je kunt de letter van de systeempartitie niet wijzigen. Ik heb ws. nog oudere windowsversies in gedachten waarbij het wel kon. Ik heb het een keer gedaan in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna vergeten, + :)
Met rechtermuisknop op My Computer klikken => Manage => Disk Management. Dan rechtsklikken op de schijf die je wilt veranderen => Change Drive Letter and Paths => Change. En dan krijg je een lijstje met letters die nog beschikbaar zijn en die je dus kan kiezen.
Als je 2 van letter wilt ruilen, moet je dus eerst eentje even een totaal andere letter geven, omdat ze allebei niet beschikbaar zijn.