Stuurprogramma verwijderd, computer start niet meer op. Is dit te repareren???

Ik heb mijn stuurprogramma per ongeluk verwijderd toen ik hem wilde updaten. Als ik nu mijn computer opstart krijg ik een keuzescherm te zien met normaal opstarten en veilige modus ofzoiets . Bij normaal opstarten krijg ik op een gegeven moment het Windows logo te zien ( zoals altijd ) maar daar blijft hij hangen. Bij de veilige modus krijg ik een zwart scherm met allemaal woorden te zien ( moeilijk uit te leggen ) en dan blijft hij daar hangen . Is dit te repareren ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
stuurprogramma van wat? videokaart, geluidskaart, iets anders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet niet als je naar control panel gaat en dan naar system en dan naar device manager en dan naar display adapters en dan klik je op je stuurprogramma dan is het die
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij videocard
Ritsuka
10 jaar geleden
klinkt als videokaart ja, maar waarom heb je die verwijderd?
dat gebeurt vanzelf tijdens het installeren van de nieuwe versie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wilde hem updaten maar verwijderde hem per ongeluk
Ritsuka
10 jaar geleden
updaten doe je niet eens via dat scherm, je download gewoon de driver van de website (nvidia meestal) en dan installeer je die gewoon
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We kunnen wel allemaal commentaar geven over wat wel en niet gedaan had moeten worden en waar maar daarmee strelen we alleen onze eigen ego's en is het probleem niet opgelost.

Het beste antwoord

Het is geen ongewone fatale fout, dus repareren is het probleem niet

maar zo te lezen heb je er maar weinig kaas van gegeten
als hij in veilige modus ook blijft hangen dan wordt het wat lastiger om hem zodanig te krijgen dat je een systemherstel kan doen.

Let wel op in welke veilige modus stand je opstart ?
ik ga er vanuit dat dat de normale veilig modus is,
dat is dat eerste standaard optie
en niet dveilige modus met dos prompt ? of zoiets (kijk daar even goed naar)

als het toch de gewone veilig modus is en je loopt daarin vast dan zal het je niet lukken op geheel door te booten
naar een werkbare windows vorm van windows waar je een systeemherstel zou kunnen doen.
en tja dan het je dus een windows installatie disk nodig
en de nodige opties die je moet doorlopen

of als je het hebt een opstart vanaf herstel partitie ?

maar zo te horen kun je beter iemand in je omgeving vragen het voor je te doen.
Dit is prima te repareren door iemand die er iets meer verstand van heeft
Dus hem wegbrengen naar de pc shop is echt niet nodig.

daar vragen ze je echt om een arm en een been. ,.....
duur dus
Terwijl een behulpzame kennis , buurman/ student het ook voor een klein bedragje kan doen.
kan wel enig euren duren dus een biertje o.i.d met die warme weer is wel welkom ;)
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mogelijk laatste redmiddel is bij het opstarten van de pc direct herhaaldelijk op de "F8-toets" te drukken. Na enkele seconden krijg je o.a. weer de mogelijkheden van Veilige Modus. In dit rijtje staat ook de optie "laats huidige en bekende configuratie terugzetten" kies deze optie.
Windows zal proberen een eerdere werkende en bekende configuratie terug te zetten. (Dit kan enige tijd in beslag nemen.)

Als Windows hier niet in slaagt dan kan je beter hulp inroepen van iemand met meer computer kennis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
TS zag dit al gelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees mijn bericht even goed door! Daar in staat dat TS al laatste redmiddel de optie "laats huidige en bekende configuratie terugzetten" kan proberen. Wat dus zeker niet gelijk staan aan het booten in Veilige Modus.