Valt bestuurings systeem el capitan onder Leopard of 'beter' bij mac computer?

Ik wil graag het spel The sims 3 kopen op Origin. Nou staat er bij systeemeisen voor mac dat het besturingssysteem een OS X 10.5.7Leopard of 'beter' moet zijn. Ik heb zelf een El capitan, weet iemand of dit onder 'beter' valt of dat ik helaas het spel niet kan kopen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

El Capitan kwam na Leopard, en is in die zin "beter"
Leopard is iets van 10.5, en El Capitan is 10.11. Dus kun je stellen hoe hoger het cijfer hoe "beter" de spelletjes maker het OS classificeert als speelbaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wil toch nog een kleine opmerking maken en dat is hoe geavanceerder het OS wordt hoe meer geheugen het nodig heeft om vlotjes te kunnen werken, dat zie je vooral bij iOS terug, en dat geldt ook voor OSX. Dus vanzelfsprekend draait Sims 3 een stuk beter als je 8GB of beter nog 16GB er in hebt zitten i.p.v. 4GB (minimale eis voor El Capitan)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waar vind je die 4GB requirement? Voor Sims 3 vind ik enkel 2GB voor OSX, Het is sowieso onjuist dat Sims beter draait op meer RAM dan nodig is. Stel dat het systeem en spel3,2 GB RAM gebruiken dan heeft het 0 zin om er 16 GB in te doen (of 16GB te hebben).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, hoe hoger het OSX nummer is, des te meer geheugen het nodig heeft bij gelijke beleving van snelheid en souplesse. Dus als je Sims op Sierra wil draaien moet je rekening houden dat Sims het beter doet op Leopard bij gelijke hardware omdat de balans in resources verstoord is door de RAM vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En dan bedoel ik dat het OS zelf steeds meer geheugen nodig heeft naar gelang het build nummer oploopt..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik snap dat je dat bedoelde. Maar laten we zeggen dat het systeem(de nieuwste OSX) en het spel een bizarre 7.5GB RAM opsnoepen (en dan vooral vanwege OSX) tijdens de gekste 3D animatie in het spel. Dan geeft 16GB geen haar beter resultaat dan 8GB. Dat was m'n punt. Een die ik altijd probeer over te brengen omdat het een veel gehoorde misconceptie is.